آخرین مطالب

همکاران

ردپای اسرائیل در خودروهای فولکس واگن و گروه سایک| وزارت صمت بررسی کند

بازار؛ گروه خودرو: انفجار پیجرها در حزب الله لبان نگرانی در مورد امنیت دستگاه های هوشمند مانند تلفن همراه و خودرو را افزایش داده است. شاید در نگاه اول توجه به خودرو چندان مهم نباشد، اما اخیرا محصولاتی وارد کشور شده است که از نظر امنیتی نیاز به بررسی توسط نهادهای مربوطه دارد. در رژیم صهیونیستی شرکت های قطعه سازی هستند که در دو دهه اخیر توانسته اند با خودروسازان اروپایی، چینی و آمریکایی همکاری کنند. این موضوع در کنار نبود امنیت سایبری خودروهای برقی می تواند موجب نگرانی حمل و نقل کشور شود.

روژYم صهیونیستی در صنعت خودرو؟

رژیم صهیونیستی در دو دهه گذشته فعالیت چشمگیری در فناوری ایمنی فعال خودروها از جمله سیستم‌های کمک راننده، سیستم‌های ارتباطی بین خودروها مانند فناوری V-to-X، فناوری‌های هوش مصنوعی و سیستم‌های شارژ الکتریکی داشته است. و خودروهای هیبریدی البته فعالیت های این رژیم تنها معطوف به تولید فناوری مذکور نیست، بلکه در طراحی و تولید ریزتراشه ها و قطعات نیمه هادی نیز جایگاه قابل توجهی در صنعت جهانی دارد. بیشتر ریزتراشه های تولید شده در این رژیم در صنعت حمل و نقل یا خودروسازی استفاده می شود.

از سال 2017 استارت آپ های این رژیم با ایجاد انجمن همکاری با چین، همزمان با افزایش تعامل با خودروسازان اروپایی، محصولاتی را برای بهبود و مصرف شارژ خودروهای برقی و هیبریدی تولید کردند. همکاری آشکار و پنهان این شرکت های قطعه ساز با خودروسازان بزرگ جهان می تواند تهدیدی امنیتی در چرخه حمل و نقل خودروهای برقی و خودران باشد.

ام جی از فردا خودروسازی، ماکسوس از شتابران خودرو، فولکس واگن از ماموت خودرو و اشکودا از پارس ساتر هوشمند محصولاتی هستند که در کارخانه های خودروسازی شریک تجار اسرائیلی تولید می شوند.

چه شرکت هایی با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند؟

جنرال موتورز اولین خودروسازی است که در سال 2008 یک مرکز فنی پیشرفته با تمرکز بر پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری برای توسعه امنیت سایبری برای وسایل نقلیه خودران و متصل افتتاح کرد.

پس از جنرال موتورز، شرکت خودروسازی پورشه مستقر در تل آویو در سال 2017 با سرمایه گذاری قابل توجهی در این رژیم، به توسعه فناوری های اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در چرخه حمل و نقل جهانی مشغول است.

سومین شرکت خودروسازی که پس از شرکت های مذکور در سال 2017 در تل آویو سرمایه گذاری و فعالیت کرد، گروه سایک به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ چین بود. این شرکت که متشکل از برندهایی مانند ام جی و مکسوس است و اخیرا خودروهای این محصولات توسط خودروهای فردا و شتابران خودرو وارد کشور شده است. Cyc Motor یک مرکز نوآوری در جنوب تل آویو راه اندازی کرده است که با استارتاپ ها و دانشگاه های این کشور تعامل دارد.

چهارمین و پنجمین شرکت خودروسازی که در رژیم صهیونیستی فعالیت خود را آغاز کردند، سئات و اسکودا بودند. این دو خودروساز اروپایی با هدف توسعه حسگرها، امنیت سایبری و توسعه فناوری حمل و نقل خودران، همکاری با استارت آپ های اسرائیلی را آغاز کرده اند.

مرسدس بنز به عنوان یک خودروساز پیشرو، همکاری خود را با شرکا و دانشگاه های اسرائیلی با هدف آزمایش رابط های کاربری آغاز کرد. این خودروساز در سال 1396 دفتر تحقیقات خود را با 25 کارمند افتتاح کرد.

فولکس واگن به عنوان هفتمین خودروساز، همکاری خود را با استارت آپ ها و شرکای اسرائیلی با هدف ارتقای ارتباطات ناوبری و امنیت سایبری آغاز کرد. این گروه در دو سال اخیر بیشترین تعامل را با رژیم صهیونیستی در زمینه بهبود شارژ خودروهای برقی داشته است.

شرکت های مذکور بخشی از خودروسازانی هستند که در اسرائیل دفتر دارند و به تعامل فنی و مهندسی می پردازند. با توجه به اینکه ام جی، مکسوس، فولکس واگن، اشکودا و مرسدس بنز در طرح واردات خودروهای جدید به بازار کشور بازگشتند، نوبت به نهادهای ذیربط و وزارت امنیت رسیده است تا امنیت سایبری خودروهای برقی یا هیبریدی برندهای مذکور را بررسی کنند. از شرکت های واردکننده .

وزارت ایمنی یا مراجع تاییدیه همکاری شرکت های داخلی با خودروسازان مذکور را مجددا بررسی کنند

ایمنی خودروهای برقی در خطر است

طی ماه های گذشته، رسانه های بازار گزارش های مختلفی در خصوص امنیت خودروهای برقی در جریان به روز رسانی نرم افزار مدیریت شارژ منتشر کرده اند. خودروسازان اروپایی و چینی اغلب قطعات فناوری کمک راننده مانند خروج از خط، دوربین‌های تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری، سیستم‌های پارک خودکار و ماژول‌های کنترل الکترونیکی خودروهای الکتریکی را توسط سازندگان اسرائیلی تامین می‌کنند.

خودروسازان چینی ممکن است به دلیل کاهش سطح دسترسی، تمایلی به انتقال امنیت خودروهای برقی به شرکت های واردکننده یا خودروسازان داخلی برای به روز رسانی نرم افزار نداشته باشند. لذا وزارت ایمنی یا مراجع تایید صلاحیت مجدد همکاری شرکت های داخلی با خودروسازان مذکور را مورد بررسی قرار دهند.

این رسانه آماده دریافت نظرات خودروهای فردا، شتابران خودرو، گروه ماموت و پارس ساتر هوشمند در خصوص ایمنی محصولات خود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *