راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح دلایل افزایش قیمت تمام شده تولید گفت: پایین بودن دانش فنی و فناوری در برخی صنایع و ارزان بودن حامل های انرژی که انگیزه ای برای بهبود این وضعیت ایجاد نمی کند. و سوء مدیریت باعث گرانی تولید شده است. است.

محمدرضا پورابراهیمی در پاسخ به اینکه چرا سهام شرکت هایی مانند خودروسازی با وجود افزایش قیمت محصولات تولیدی آنها رشد نمی کند، گفت: برخی شرکت ها زیان انباشته سنگینی دارند و حتی در صورت سود، تنها بخشی از زیان آنها کاهش می یابد و با این سود شرکت ها به حد مطلوب نمی رسند، مانند فردی که به درآمد مناسبی می رسد اما همچنان باید بدهی های قبلی خود را بپردازد، البته این افزایش قیمت می تواند خبر مثبتی باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی در خصوص وضعیت صنعت خودرو گفت: اولین نکته این است که هزینه تولید اقلام مصرفی در کشور ما بالاتر از میانگین قیمت تولید در کشورهای پیشرفته و متوسط ​​است. به عنوان مثال اگر قیمت تولید هر تن آهن در ایران عدد خاصی باشد، در سایر کشورها این عدد کمتر است.

وی در تشریح دلایل افزایش قیمت تمام شده تولید افزود: دانش فنی و فناوری پایین در برخی صنایع و ارزان بودن قیمت حامل های انرژی که انگیزه ای برای بهبود این وضعیت ایجاد نمی کند و سوء مدیریت باعث گرانی تمام شده است. تولید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: نکته دوم این است که نمی توانیم با سیاست بخشنامه ای قیمت ها را مدیریت کنیم. این سیاست باعث شده قیمت بازار و قیمت کارخانه ایجاد شود. مردم نمی توانند، در واقع مردم در حال حاضر به قیمت بازار خرید و فروش می کنند. پیشنهاد ما این بود که با مکانیزم بازار سرمایه بتوان قیمت را کشف کرد تا گرانی شکسته و کاهش یابد. عرضه می شود، قیمت به طور خودکار کاهش می یابد.

وی در ادامه توضیح داد: به جای اینکه قیمت را پایین نگه داریم که با این شرایط تقاضا را افزایش می دهد، حجم زیادی را با قیمت بالا عرضه می کنیم تا به تدریج قیمت کاهش یابد، راهی که به قیمت های پایین می رسیم این نیست که قیمت را دیکته کنیم برای پایین نگه داشتن آن باید با عرضه سنگین و ایجاد مزیت در کیفیت خودرو، قیمت بازار را از بالا مهار کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سیاست دو قیمتی دولت را تحریک تقاضا عنوان کرد و ادامه داد: این سیاست باعث شده تا فردی که برای کسب سود نیازی به خودرو ندارد برای خرید خودرو ثبت نام کند در حالی که در هیچ کشوری اینطور نیست. اینجوری رفتار نمیکنن

وی همچنین به تصویب پایه های مالیاتی و سفته بازی و ابلاغ آن طی ماه های آینده اشاره کرد و افزود: سفته بازی در بازار خودرو باید حذف شود تا تقاضا در بازار واقعی شود.

پورابراهیمی درباره واردات خودرو نیز گفت: واردات خودرو باید به گونه ای انجام شود که شرکت های داخلی بتوانند با شرکت های خارجی رقابت کنند و در بلندمدت با سرمایه گذاری مشترک خودروهایی با قیمت پایین و کیفیت بالا تولید کنند که قابل صادرات باشد. وقتی می‌توانیم ادعا کنیم که خودروی باکیفیت تولید می‌کنیم که کشورهای دیگر این خودرو را بخرند، این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که انرژی، فولاد و… در کنار سرمایه‌گذاری که دانش فنی دارد، لحاظ شود./خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *