آخرین مطالب

همکاران

داد بازیگران و خوانندگان مشهور درآمد؛ سوءاستفاده های هوش مصنوعی

هزاران نفر از افراد خلاق، از جمله بازیگران مشهوری مانند کوین بیکن، روزاریو داوسون و جولیان مور، همراه با دیگر بازیگران، نویسندگان و نوازندگان بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند که می‌گویند استفاده غیرمجاز از محتوای دارای حق چاپ برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بر روی افراد غیرقانونی است. چه کسی این آثار خلاقانه را ساخته است، درد دارد. تاکنون 13500 نفر این بیانیه را امضا کرده اند.

در بیانیه منتشر شده در وب سایت آن آمده است: استفاده از آثار خلاقانه بدون مجوز برای آموزش هوش مصنوعی تهدیدی بزرگ و ناعادلانه برای معیشت افرادی است که آن آثار را خلق کرده اند و نباید این کار انجام شود.

از جمله افراد سرشناسی که این بیانیه را امضا کرده اند می توان به تام یورک خواننده گروه Radiohead و Max Richter آهنگساز آلمانی اشاره کرد.

آموزش رایگان مدل های هوش مصنوعی با آثار هنرمندان

اد نیوتن رکس، آهنگساز بریتانیایی و مدیر سابق هوش مصنوعی که این بیانیه را ارائه کرد، به گاردین گفت افرادی که با تولید آثار خلاقانه امرار معاش می کنند، «بسیار نگران» این وضعیت هستند. نیوتن رکس، رئیس سابق صدای شرکت فناوری Stability AI می‌گوید: «سه منبع حیاتی وجود دارد که شرکت‌های هوش مصنوعی برای ساخت مدل‌های خود به آن‌ها نیاز دارند: افراد، محاسبات و داده‌ها». آنها مبالغ هنگفتی را برای 2 مورد اول خرج می کنند (گاهی اوقات تا 1 میلیون دلار برای هر مهندس و تا 1 میلیارد دلار برای هر مدل) اما انتظار دارند داده های آموزشی را به صورت رایگان دریافت کنند. “آنچه ما در مورد آن صحبت می کنیم، خلاقیت های مردم است، مانند نوشتن، هنر و موسیقی آنها.”

تاکنون چندین متخصص و سازمان مانند News Corp و انجمن صنعت ضبط آمریکا از شرکت‌های هوش مصنوعی شکایت کرده‌اند تا مدل‌های هوش مصنوعی را برای استفاده بدون مجوز از آثار دارای حق چاپ خود آموزش دهند.

همچنین، اگر به خاطر داشته باشید، یکی از مواردی که در اعتصاب سال گذشته SAG-AFTRA مورد اعتراض قرار گرفت، استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای اسکن چهره بازیگران برای ساخت نسخه دیجیتالی آنها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *