آخرین مطالب

همکاران

حوصله ساخت فیلم زیرزمینی ندارم/ باید در راستای تفکر و اندیشه خودمان فیلم بسازیم

پرویز شهبازی در مستر کلاس «شکوه سینما» در پاسخ به سوال یکی از حاضران که از وی پرسیده بود با توجه به تغییر شرایط و پوشش جامعه چگونه سعی می کند فضای رئالیستی را در آثارش حفظ کند، گفت: فکر می کنم بدون اجازه فیلم نمی سازم و با توجه به سنم حوصله ساختن فیلم زیرزمینی را ندارم. همچنین نمی خواهم برای کشورهای خارجی فیلم بسازم که به من بگویند تنکیو را هم دوست ندارم، بنابراین سعی می کنم اینجا بمانم و بازخورد تماشاگران را ببینم.

وی افزود: معتقدم باید فیلم هایی بسازیم که مناسب همه باشد و البته در راستای فکر و اندیشه خودمان باشد نه در خدمت سرمایه و فضای فکری مخاطب. افراد زیادی در کشور خودمان مشغول به کار هستند.

شهبازی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه «نفس عمیق» زمانی به عنوان فیلم پرمخاطب نسل جوان شناخته می شد و به عنوان یک فیلم کالت شناخته می شد، در حالی که شاید نسل جوان فعلی اصلا این فیلم را ندیده باشند. آیا خودش این فیلم را دیده است؟ وی گفت: آن سال ها نمی دانستم «نفس عمیق» را می سازم اما با دقت کارم را ساختم. فکر می‌کنم اگر یکی بنشیند و بگوید می‌خواهم فیلم کالت بسازم، درست نمی‌شود، مثل مهرجو که به او گفتند چرا دوباره «هامون» را نمی‌سازی، اگر نشد چون «هامون» ساخته شد. . واقعیت این است که گاهی اوقات با یک فیلم برنده می شوید.

وی ادامه داد: اگر مریم پالیزبان در فیلم «نفس عمیق» از درِ ممیزی نمی گذشت، «نفس عمیق» الان اینطور نبود و در مورد دیگر بازیگرانش هم همینطور است، اتفاقاتی می افتد. و نمی توان پیش بینی کرد که در فیلمسازی هم همینطور است، گاهی اوقات همه چیز را درست انجام می دهید و نمی دانید چرا برای من محبوب است اما «دربند» را خیلی دوست دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *