آخرین مطالب

همکاران

حمله نکونام به رکورد تاریخی پرسپولیس

هواداران استقلال روز پرماجرا و هیجان انگیزی را پشت سر گذاشتند و حتی یک قدم از بالای جدول فاصله گرفتند اما با وجود این لغزش در تبریز مقابل تراکتور هزینه گزافی برای آبی ها نداشت و در یکی از هفته های مهم در لیگ بیست و دوم، پرسپولیس مقابل سپاهان متوقف شد. ، تداوم رهبری پایتخت آبی پوشان را تضمین کرد. این در حالی است که شاگردان جواد نکونام همچنان مدعیان اول کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست و دوم هستند و برگ برنده آبی ها در این فصل شکست ناپذیری مقابل رقبای خود است که باعث شده شاگردان نکونام در مسیر تاریخ سازی گام بردارند.

آبی پوشان پایتخت در فصل گذشته تنها 4 بار در لیگ برتر مقابل رقبای خود شکست خوردند اما این شکست برابر پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان (2 بار) و تراکتور تبریز بود و همین امر باعث شد تا این تیم به برتری برسد. توسط ریکاردو سا پینتو برای از دست دادن قهرمانی. لیگ بیست و دوم باید دور بماند.

حالا در این فصل آبی ها رویکرد کاملا متفاوتی را در پیش گرفته اند و نه تنها مقابل تیم های میانی و پایین جدولی، بلکه در نبرد با تیم های خط مدعی نیز می توان از رکورد آنها دفاع کرد و در مجموع 25 تقابل با حریفان در فصل جاری لیگ برتر. شکست مقابل سپاهان در دور اول در کارنامه استقلال دیده می شود.

استقلال نکونام باز نشده ترین تیم لیگ

شاگردان جواد نکونام عنوان بی باخت ترین تیم لیگ بیست و دوم را در اختیار دارند که نزدیک ترین تعقیب کننده استقلال برای رسیدن به این رکورد در این فصل مس رفسنجان است که در 11 بازی اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده است. اگر شکست یک تیم در اصفهان مقابل سپاهان نبود، آبی ها می توانستند رویای تکرار قهرمانی بدون شکست را تصور کنند، اما با این وجود پذیرش تنها یک شکست می تواند رکوردی خاص و جالب برای استقلال نکونام باشد.

حمله به رکورد مشترک دنیزلی و قطبی

در تاریخ لیگ برتر، در لیگ بیست و دوم با هدایت فرهاد مجیدی، استقلالی ها در 30 بازی متوالی شکست نخوردند و اولین قهرمانی بدون شکست تاریخ لیگ برتر را کسب کردند. شاگردان جواد نکونام در دسترس هستند. قرمزهای پایتخت در پایان لیگ ششم و آغاز لیگ هفتم با هدایت مصطفی دنیزلی و افشین قطبی در 26 بازی متوالی شکست نخوردند و تا اینکه استقلال با مجیدی قهرمان شد، رکورد طولانی ترین رکورد متوالی بود. هفته شکست ناپذیری لیگ برتر ایران در دستان پرسپولیسی ها بود.

5 هفته حیاتی در انتظار آبی ها

آبی پوشان در جدال مقابل تراکتورسازی تبریز موفق شدند برای بیست و دومین دیدار متوالی در این فصل بدون شکست باقی بمانند و حالا در صورت تمدید روند شکست ناپذیر آبی پوشان در 5 دیدار آینده مقابل ذوب آهن اصفهان خوزستان. فولاد، نساجی مازندران، گلگهر سیرجان و پیکان تهران می توانند بار دیگر رکورد تاریخی سرخپوشان پایتخت را در لیگ برتر بشکنند و پس از شاگردان مجیدی، استقلال نکونام دومین تیم شکست ناپذیر تاریخ لیگ برتر شود. ضمن اینکه شکست ناپذیری در 5 بازی آینده می تواند راه را برای قهرمانی استقلال در فصل جاری هموار کند.

صعود بالای نکونام برای شکستن رکورد مجیدی

جواد نکونام با استقلال قرارداد 3 ساله دارد و این قرارداد طولانی مدت به سرمربی آبی پوشان پایتخت فرصت کافی برای حمله به رکورد مجیدی می دهد. نکته جالب اینکه پس از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، رکورد سی هفته شکست ناپذیری آبی ها حتی یک هفته هم تمدید نشد و در اولین بازی با هدایت ریکاردو سا پینتو شکست خوردند و در لیگ بیستم و قبل از آن. روند شکست ناپذیری استقلالی ها با مجیدی آغاز شد، آنها در مقابل یاران نویدکیا شکست خورده بودند.

با توجه به 30 بازی بدون شکست آبی ها در لیگ برتر، اکنون تیم تحت هدایت جواد نکونام تنها 8 دیدار تا رسیدن به رکورد لیگ بیست و یکم و 9 دیدار تا شکستن این رکورد فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *