پرتاب کاسه بشقاب در جلسه هیئت مدیره استقلال!

حمله تندوتیز زنوزی به جواد خیابانی؛ پای بیرانوند در میان است!

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی شب گذشته به سکوت نسبتا طولانی خود پایان داد و در حین مصاحبه با دوربین باشگاه سرخ سرخ تبریزی به اتفاقاتی که برای علیرضا بیرانوند رخ داد و همچنین واکنش های مختلف به آن را پاسخ داد. جمله و مصاحبه او و در کنار حمایت از دروازه بان تیمش، حمله تند به جواد خبانی صدا و سیما و گزارشگر معروف را نیز به نمایش گذاشت.

در این مصاحبه در پاسخ به آن قسمت از مصوبه کمیته تعیین وضعیت که اعلام کرده بود در صورت عدم پرداخت جریمه 20 میلیاردی، پنجره بسته می شود، امتیاز کسر می شود و سقوط به رده پایین خواهد بود. انتظار می رود، گفت: تراکتور در قلب است و نمی توان آن را نابود کرد. ، بخشی دیگر از مصاحبه خود را به پاسخ به جواد خبانی اختصاص داد.

جواد خیابانی صبح دیدار ایران و ازبکستان در اظهاراتی در شبکه سوم سیما اظهار داشت که اگرچه در قالب سوال مطرح شده اما حاوی اتهامات ویژه و مهمی بوده و همچنین شایعه دخالت دولت برای پرهیز از آن را مطرح کرده است. محرومیت علیرضا بیرانوند.

اظهارات جواد خاتانی به شرح زیر است:

“سلام علیرضا بیرانوند، تو دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران هستی، الان روی زمین تمرکز می کنی؟ تراکتور بزرگتر در باشگاه هست یا نه؟ یکی به او بگوید راه را اشتباه می روی، می گویم این را دادی. “شیرین” شما اشتباه کردید و این یک جنایت است.

در این فوتبال حتی یک نفر نیست که به علیرضا بیرانوند بگوید آخرین کاری که می کنی این است که راه را اشتباه رفتی. نمی دانم این شیرینی در خانه علیرضا بیرانوند داده شده است یا نه. یک سوال از دکتر دارم شما وارد پرونده علیرضا بیرانوند شدید؟ این یک شایعه است، اگر واقعاً دخالت نکردید، آن را اعلام کنید.

آیا صحبت های آقای زنوزی باعث تعلیق این حکم شد؟ چون می گفت اگر حکم صادر شود این کار را می کنم و آن را می کنم. شنیده بودیم که این محرومیت قطعی است، اما ناگهان محرومیت چهار ماهه تعلیقی شد. من فقط یک سوال پرسیدم، جواد خبانی خبرنگار است و از ریاست جمهوری می پرسد که آیا شما وارد شدید و این حکم بود؟ “

صحبت های خبرنگار معروف صداوسیما که اتفاقا تبریزی است ابتدا با واکنش شدید هواداران تراکتور همراه شد اما محمدرضا زنوزی به او پاسخ داد و انتقاد خود را متوجه این مجری اهل شهرش کرد و از او پرسید که چرا مورد تبعیض قرار گرفته است. علیه او با تراکتورسازی صحبت می کند و چنین سوالی از استقلال و پرسپولیس نمی پرسد.

این پاسخ محمدرضا زنوزی است:

آقای خیابانی همشهری عزیز ما است که اهل محله خیابان تبریز است، خطاب به من و آقای البادزیان است. چرا اعتراض نکردید آیا این در شأن رئیس جمهور ایران است که برای یک میلیون دلار این کار را بکند؟

زمانی که وزرا در کار وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال دخالت کردند، یک بار گفتید چرا این کار را می کنید و درخواست شفاف سازی کردید؟ روشن می کنم؛ هیچ کس در این تصمیم دخالت نداشت. مطمئن باشید اگر فردی در روند این پرونده دخالت می کرد، چنین تصمیمی غیرمنطقی و غیرقانونی صادر نمی شد.

اگر به دلیل دخالت رئیس جمهور بود قطعا از معاونت حقوقی آنها رسیدگی می کرد و قطعا مشخص می شد که حق با بیرانوند بوده است. اگر به دلیل دخالت سیاسیون بود، کارشناس حقوقی آنها اعلام می کرد که همه مطالبات در قرارداد گنجانده شده است. آقای خبانی ای کاش در گذشته این سوالات را می پرسیدید. چرا در مورد تراکتورسازی این سوالات برای شما پیش می آید؟ “

این اشاره جواد خبانی به محرومیت مهدی طارمی از سوی فیفا به دلیل شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه است که با جریمه 780 هزار دلاری باشگاه پرسپولیس و همچنین محرومیت این تیم از دو پنجره نقل و انتقالاتی همراه بود. البته بعد از مذاکره با ریزه اسپور آنها از جریمه خود صرف نظر کردند اما پرسپولیس و طارمی دوران محرومیت را پشت سر گذاشتند که اولین محرومیت پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات بود و البته با صعود این تیم به فینال آسیا

جالب اینجاست که زنوزی جواد خیانی را به پرسپولیس و استقلال نسبت داد و گفت: آقای خاییانی خودت می دانی که رنگارنگی. یکسری مجری تلویزیون و فوتبالیست در دو تیم تهرانی گیر افتاده اند. فکر می کنند 16 تیم بازی می کنند تا این دو تیم قهرمان شوند. با تیم های شهرستانی این کار را نکنید، چرا قبول ندارید که بقیه هم باشند؟

وی خایانی را متهم کرد و اظهار داشت: در این صورت قهرمانی تیم های شهرستانی از رده سوم جدول آغاز می شود. آنها معتقدند بقیه تیم ها ابزاری برای کسب نتایج دو تیم هستند. آقای خبانی شما و بقیه مجریان برای من شفاف سازی کنید. حمایت هایی را که سیاستمداران در سال های گذشته به طرق مختلف از تیم های تهرانی کرده اند را برای ما و سایر شهرستان ها روشن کنید. وزیر برای شهر تهران است یا کل کشور؟ مردم رئیس جمهور را انتخاب کرده اند که همشهری و هم زبان ماست و این حملات علیه او درست نیست.

عصبانیت محمدرضا زنوزی در شرایطی به جواد خیانی رسیده است که هواداران تراکتور نیز حملات تند به این خبرنگار صداوسیما تبریز را انجام می دهند. او البته نسبت به این صحبت زنوزی و حمله هواداران تراکتور واکنشی نشان نداده است اما بعید است جواد خبانی در این مورد سکوت کند و احتمالا باید منتظر پاسخ او باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *