آخرین مطالب

همکاران

حق هادی چوپان را خوردند؟ حرفش را هم نزنید!

هادی چوپان ورزشکار پرورش اندام کشورمان در مسابقات مستر المپیا 2024 (مسابقات حرفه ای و بین المللی بدنسازی مردان) که هر ساله توسط فدراسیون بین المللی بدنسازی و پرورش اندام برگزار می شود برای دومین سال متوالی به مقام نایب قهرمانی دست یافت. تناسب اندام (IFBB)، و یک جایزه نقدی دریافت کرد. 250 هزار تومان اختصاص داد.

رضا لک قهرمان و داور بین المللی و حرفه ای در رشته پرورش اندام در خصوص مسابقات امسال گفت: از قبل می دانستیم که شفرد حریف سرسختی به نام «درک لونسفورد» دارد و سامسون داودا را زیاد جدی نگرفتیم در حالی که سامسون یک برنامه یک ساله در او رازی داشت و از سال قبل با جدیت بیشتری کارش را شروع کرده بود. سال گذشته با سامسون داودا صحبت کردم و گفتم اگر می خواهد به مقام اول برسد باید سایز و عضلات کمرش را افزایش دهد.

وی افزود: سامسون امسال هم پکیج کاملی داشت و شرایط و شرایط عالی را برای مسابقات به ارمغان آورد که نشان می داد او روی اهدافش متمرکز است. لانسفورد نسبت به سال گذشته پیشرفت چندانی نداشت. در واقع سانسفورد پارسال قوی تر و کامل تر بود اما امسال نتوانسته بود کاستی های قبلی را برطرف کند. همچنان شاهد مشکلاتی در عضلات شکم و عضلات پای او بودیم و اینکه سرش به خوبی روی ماهیچه های سینه اش نمی نشیند. او با نمای جلو مشکل دارد و باید آن را برطرف کند، اما بسیار حرفه ای و مودب است که قابل تحسین است.

قهرمان و داور بین المللی و حرفه ای پرورش اندام گفت: چوپان نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی در عضلات پشت به ویژه فیگوی زیر بغل داشت. البته هنوز هم در فیگور جفت پا از پشت نقاط ضعفی دارد اما در زیر بغل از پشت تغییرات قابل توجهی داشت.

لک یادآور شد: مسابقات امسال به ما آموخت که وقتی صحبت از حق گرفتن و ندادن مدال قهرمانی به ایران می شود، واقعاً اینطور نیست و اینها مسائلی است که برای خود ایجاد می کنیم. همه دیدند که لونسفورد که قهرمان قبلی و آمریکایی بود امسال سوم شد و جایزه را به دیگری داد. سال گذشته عنوان قهرمانی به یک ایرانی رسید و قبل از آن به افراد دیگری تعلق گرفت. پس این حرف ها غیرحرفه ای و احساسی است.

وی گفت: چوپان پارسال رقابت تنگاتنگی داشت و من شخصا دوست داشتم در دو فصل اخیر قهرمان شود اما زیر سوال بردن مستر المپیا درست نیست. این مسابقات سال هاست برگزار می شود و اگر ناعادلانه بود امسال شپرد شرکت نمی کرد. من واقعا خوشحالم که امسال وقتی شپرد این عنوان را واگذار کرد، حرفه ای رفتار کرد، نتیجه را پذیرفت و تبریک گفت. این رفتار حرفه ای وجهه چوپان را ترمیم کرد. امسال در نشست خبری او را به چالش کشیدند و گفتند اگر ببازد می روید و همین رفتار را خواهید داشت اما هادی حرفه ای عمل کرد. حتی وقتی از او سوال سیاسی می کردند و شیطنت می کردند، جواب تخصصی می داد و وارد سیاست نمی شد.

لک تصریح کرد: شپرد در مرحله مقدماتی با آبگیری خوب آمد و برش برای او بسیار مهم بود. همونطور که میگفت من مثل یه بیابون میام. برش او در مقایسه با حریفانش عالی بود، اما داودا از او بزرگتر، بلندتر و عضلانی تر بود. شپرد در مرحله مقدماتی مزایایی داشت. درست مثل داودا و لانسفورد، اما رقابت اصلی در آنجا بین هادی و داودا بود. در فینال هادی با همان رویه مرحله مقدماتی آمد. حضور لانسفورد با کات و نقاط ضعفش در صندلی سوم مشخص شد و عناوین اول و دوم برای چپان و داودا بود. هر دو ورزشکار کات و خوش اندام بودند، در حالی که داودا قد بلندتر و عضلانی تر بود. هر دو بسیار حرفه ای رفتار کردند و هیچ تخلفی در کار نبود. در این دوره فردی با زیبایی هادی شپرد و مرغوبیت ماهیچه های هادی حضور داشت و در رقابتی فشرده شکل گرفت. اختلاف امتیاز این دو ورزشکار بسیار کم بود. باید به هر سه ورزشکار تبریک گفت و این رقابت و پیشرفت را تحسین کرد.

قهرمان و داور بین المللی و حرفه ای در رشته پرورش اندام گفت: می گویند چون سال قبل شفرد در آرنولد کلاسیک شرکت کرده بود حقش را اینجا گرفت. این درست نیست، زیرا اگر می خواستند به شفرد امتیاز لازم را ندهند، او را سوم می کردند و لونسفورد دوم می شد. مکالمات باید حرفه ای باشد. داودا پارسال هم در آرنولد کلاسیک شرکت کرد و اگر موضوع تحریم یا چیز دیگری بود به او جایزه هم نمی دادند. در هر صورت هادی شپرد پیروزمندانه و حرفه ای رفتار کرد. با این حال، گاهی اوقات باید نتایج را بپذیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *