حضور بانوان در ورزشگاه‌ ها ضابطه‌مند می‌شود

مهدی تاج صبح سه شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران سال 1402 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جلسه بسیار خوبی برای مدال آوران بود و برای ایران قدرتمند ورزش قدرتمندی را اجرا می کنند که این امر دستور مقام معظم رهبری است. .

وی ادامه داد: اکنون فوتبال وضعیت خوبی دارد. جای تیم ملی ما هم اینجا خالی است یعنی اگر بازی با قطر را نمی باختیم امروز تیم ملی بزرگسالان ما قهرمان می شد. فوتبال ساحلی ما قهرمان آسیا شد. فوتسال قهرمان شد. همچنین فوتبال ساحلی ما در رتبه سوم جهان قرار گرفت. خانم ها همیشه به ما انتقاد می کردند که چرا به این رشته رسیدگی نمی کنیم اما الان رتبه 8 دنیا هستیم که اعتبار بسیار مهمی است. درست است که به آنها مدال ندادند چون فقط به قهرمان مدال می دهند اما می دانید که رتبه 8 جهان در رنکینگ فیفا با سرمایه گذاری ژاپنی ها و عربستان و قطر اعتبار خوبی خواهد بود.

تاج افزود: بهترین نتیجه تاریخی بازی های گروه جهانی را کسب کردیم که در فوتبال سوم شد. این نتایج را مدیون وزیر محترم ورزش هستیم که خیلی جدی بودند فوتبال ساحلی را به جمع مدال آوران بیاورند.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه قرار است نظارت بیشتری بر لیگ انجام شود و وزیر ورزش در این باره نامه نوشته است، گفت: البته من به نامه وزیر پاسخ دادم. به ما نامه نوشتند و نگران وضعیت باشگاه ها و حرکتی که باید در باشگاه ها از نظر فرهنگی صورت بگیرد، بودند که این اتفاق نیفتاده است. در جواب گفتم بعد از نامه ایشان یک سری اقدامات انجام می دهیم. دو سه روز دیگر جلسه داشتیم. با خلیج فارس و بانک شهر جلسه داشتیم. امروز جلسه دیگری خواهیم داشت. به همه اعلام کردیم که اگر کسی نتواند شأن بانوان را حفظ کند و به راحتی بدون مشکل به ورزشگاه بروند، ممکن است ورود را ممنوع کنیم و بدانیم که لیگ بعدی را با 4 ویژگی برگزار می کنیم. اول اینکه باید بلیت الکترونیکی باشد، دوم اینکه هرکس سر جای خودش بنشیند و خوشبختانه سازمان ثبت احوال این همکاری را با ما دارد. سوم اینکه در هر باشگاهی باید هواداران داشته باشیم. بحث های دیگری در حوزه فوتبال وجود دارد که باید با وزیر جلسه داشته باشیم زیرا اخیراً کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است که هر باشگاهی فقط باید فوتبال داشته باشد و اگر می خواهد رشته دیگری داشته باشد باید به سراغ گروه دیگری برود تا یک رشته تاسیس کند. زمینه جدید این مشکل جدی برای باشگاه های ما ایجاد می کند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه ها توضیح داد: خیر، چنین چیزی وجود ندارد و ممنوع نخواهد شد. این چیزی نیست که بتوان آن را ممنوع کرد، اما تنظیم می شود و باشگاه ها باید مسئولیت خود را بپذیرند و زنان خود را به ورزشگاه بیاورند، آنها را بنشینند و با خوشحالی از آنها دیدن کنند. رفتن و آمدن آنها به تنهایی امکان پذیر نیست و ورود خانم ها به هر قیمتی عملی نیست.

وی درباره VAR گفت: این دستگاه ها را آوردیم و نزدیک به دو ماه است که در گمرک هستند. استادیوم ها برای ما نیستند. ورزشگاه آزادی چیست و دنیا چه نقشی برای شرکت توسعه و تجهیز دارد.

تاج درباره حاشیه سازی حضور بانوان در ورزشگاه ها از جمله حاشیه سازی هواداران سپاهان گفت: 10 سال او را محروم کردیم. این جنایات استثنایی و بسیار جدی هستند. در مورد مردان، همه باید قوانین را رعایت کنند. از سال آینده این موضوع با کد ملی انجام می شود و هرکس اشتباه کند دقیقا متوجه می شویم. LOC کنفدراسیون آسیا باید اجرا شود یعنی فرمانده میدان ناظر بازی خواهد بود و آقای وزیر هم تایید کرده اند که میدان LOC همه منظوره خواهد بود.

وی افزود: دستگاه های قضایی باید به جرایم رسیدگی کنند. با تایید هیات مدیره این جرایم قطعی و قانونی است و امروز قبل از حضور در این مراسم نامه را به کمیته انضباطی ابلاغ کردم و مسئولیت تصویب و اجرای آن بر عهده آنها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *