جهش 1/200/000 تومانی قیمت سکه

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: با وجود افت 21 دلاری هر اونس طلا در دو روز گذشته که به 2685 دلار در هر اونس رسید. اما بازار داخلی با افزایش قیمت مواجه شد و هر گرم طلای 18 عیار با 109 هزار تومان افزایش از مرز 4 میلیون تومان عبور کرد.

وی افزود: تنش های سیاسی بین المللی عامل اصلی افزایش قیمت ها در بازار داخلی است و این نوسانات منشأ اقتصادی ندارد بلکه صرفاً هیجان بازار است. مهم این است که بازار طلا و سکه ملتهب نیست و تقاضا را افزایش نمی دهیم. بازار در حال بازگشت به حالت عادی است و امیدواریم آرامش به بازار بازگردد.

بذرافشان یادآور شد: پس از یک دوره افزایش قیمت طلا امروز کاهش یافت و به 2 هزار و 685 دلار رسید و باید در بازار داخلی قیمت ها کاهش می یافت، اما تنش های سیاسی در دنیا باعث شد امروز قیمت ها افزایش یابد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: امروز هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم یک میلیون و 200 هزار تومان 47 میلیون و 400 هزار تومان، سکه طرح جدید 700 هزار تومان با نیم سکه 650 تومان به 41 میلیون و 900 هزار تومان افزایش یافت. هزار تومان به 25 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه با 450 هزار تومان به 17 میلیون و 550 هزار تومان و سکه یک گرمی با 300 هزار تومان به 8 میلیون تومان افزایش یافته است. حباب سکه نیز با 400 هزار تومان افزایش به 8 میلیون و 50 هزار تومان رسید.

وی در خصوص وضعیت بازار در روزهای آینده تصریح کرد: باید منتظر ماند و دید بازار جهانی و تنش های غرب آسیا به کدام سمت می رود بنابراین نمی توان پیش بینی دقیقی از وضعیت بازار ارائه کرد. بنابراین با توجه به تحلیل هایی که در ابتدای سال 2024 صورت گرفت، اعلام شد که قیمت طلا تا پایان سال افزایش خواهد یافت. به هر حال باید منتظر ماند تا دید اخبار سیاسی به کجا خواهد رسید.

تمبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *