خبرگرافی

آخرین مطالب

همکاران

جزییات تولید خودرو و قطعات اعلام شد

به گزارش بازار، بر اساس اعلام سازمان بورس، گزارش مبالغ تولید، میزان فروش و مصرف انرژی صنایع مهم بازار سرمایه که شامل روند میزان تولید صنایع مهم، وضعیت فروش می باشد. تغییرات میزان فروش 50 شرکت بزرگ بازار سرمایه از نظر ارزش بازار، جزئیات مصرف صنایع سرمایه و نرخ انرژی و گاز در بازار سرمایه به قطب بین المللی تبدیل شد توسط معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار به ابتکار دفتر صنعت و رتبه‌بندی ناشران.

روند حجم تولید صنعت خودرو و ساخت قطعات

قسمت اول این گزارش به آخرین وضعیت صنعت خودرو می پردازد، نمودار ارائه شده روند تولید صنعت خودرو و قطعه سازی در هفت سال اخیر را نشان می دهد.

در فصل تابستان با توجه به تعطیلات تابستانی خودروسازان و محدودیت مصرف برق، میزان تولید روند نزولی به خود گرفته است که هیچ سودی برای سهامداران ندارد. از سوی دیگر با توجه به تعطیلات نوروزی در فروردین ماه با کاهش روزهای کاری همراه بودیم که باعث شد روند تولید این صنعت نزولی شود.

افزایش 106 درصدی میزان تولید خودروسازی و قطعه سازی در اردیبهشت ماه عمدتاً ناشی از افزایش میزان تولید نمادهای خودرویی، افزایش میزان تولید گروه پژو، تارا و خودروهای غیرتجاری ایران است. سایت ها در ماه گذشته به ترتیب 72 درصد، 120 درصد، خساپا (افزایش میزان تولید خانواده X200 (تیبا، کوئیک، ساینا) و وانت 151 به ترتیب 77 درصد و 102 درصد افزایش یافتند. افزایش میزان تولید گروه 200Q به میزان 86 درصد و خزامیا (افزایش 119 درصدی میزان تولید گروه نیسان به ترتیب 109 درصد، 99 درصد، 101 درصد و 119 درصد است.

همچنین دلیل اصلی افزایش میزان تولید و در نتیجه افزایش میزان فروش و درآمد صنعت خودرو و قطعه سازی به دلیل افزایش تعداد روزهای کاری اردیبهشت ماه نسبت به فروردین و فروردین است. افزایش نرخ بیش از 45 درصدی برای خانواده پژو پارس، 10 درصدی برای خانواده هایما و 20 درصدی برای وانت 151. است.

روند تولید محصولات شیمیایی در 7 سال گذشته

همچنین در بخشی دیگر از این گزارش، روند تولید محصولات شیمیایی و صنایع مواد در هفت سال اخیر بررسی شده است و با توجه به نمودار ارائه شده در فصل زمستان، به دلیل محدودیت در مصرف انرژی گاز، میزان تولید از روند نزولی برخوردار بوده است.

وضعیت میزان فروش صنایع مهم بازار سرمایه

در راستای روند صعودی صنعت معدنکاری سنگ آهن، می توان روند صعودی قیمت جهانی سنگ آهن (از 108 دلار در هر تن در ابتدای ماه به 117 دلار در هر تن در پایان ماه) را مشاهده کرد. افزایش تقاضای فولاد در چین و نگرانی در مورد کاهش عرضه سالانه Fortescue استرالیا. چهارمین تولیدکننده سنگ آهن در جهان.

لیست 50 شرکت بزرگ بازار سرمایه (به همراه درصد تغییرات فروش)

در این قسمت از گزارش، اعلام شده است که از 50 شرکت بزرگ بازار سرمایه، 28 شرکت در اردیبهشت ماه 1403 نسبت به فروردین 1403 با افزایش میزان فروش مواجه بوده اند که عمدتاً ناشی از افزایش میزان فروش است. .

جزئیات مصرف انرژی گاز بر اساس صنایع بازار سرمایه

بر اساس این گزارش، به جز صنایع نیروگاهی و سیمان، آهک و گچ که در فروردین ماه نسبت به فروردین ماه به ترتیب 8 و 2 درصد افزایش مصرف انرژی گاز دارند. سایر صنایع مهم انرژی مصرفی بازار سرمایه در این ماه با کاهش مصرف انرژی گاز مواجه شده اند.

فصل ها میزان تولید، میزان فروش و مصرف انرژی صنایع مهم بازار سرمایه را گزارش می دهند

بر اساس اطلاعات منتشر شده در فصول گزارش میزان تولید، میزان فروش و مصرف انرژی صنایع مهم بازار سرمایه در اردیبهشت 1403 از جمله «روند کمیت تولید صنعت خودرو و قطعه سازی، روند کمیت تولید صنعت فلزات اساسی، صنعت استخراج سنگ معدن، صنعت فرآورده های نفتی، صنایع مواد و فرآورده های شیمیایی، وضعیت میزان فروش صنایع مهم بازار سرمایه، وضعیت میزان فروش ماهانه صنایع مهم بازار سرمایه، مقایسه فروش ماهانه صنایع نسبت به ماه گذشته، روند مبلغ فروش 12 ماهه (TTM) بازار سرمایه و صنایع مهم، وضعیت میزان فروش TTM صنایع مهم بازار سرمایه، وضعیت صنایع مهم بازار سرمایه، فهرست 50 صنعت بزرگ شرکت های بازار سرمایه (به همراه درصد تغییرات فروش)، دلایل تغییرات بیش از 20 درصدی مبلغ فروش (اردیبهشت 1403 نسبت به فروردین)، جزئیات مصرف انرژی صنایع بازار سرمایه، جزئیات مصرف انرژی گاز بر اساس صنایع بازار سرمایه، جزئیات مصرف برق بر اساس صنایع بازار سرمایه، جزئیات مصرف آب بر اساس صنایع بازار سرمایه، جزئیات مصرف خوراک در صنعت پتروشیمی و نرخ گاز خوراک پتروشیمی بر اساس 4 قطب منطقه ای.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *