توصیه جدی سازمان حج به زائران در عربستان درباره کارت شناسایی «نُسُک»

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، در راستای طرح بهبود خدمات رسانی به زائران و انجام حج ایمن و منضبط و جلوگیری از تشدید حج و زیارت، کارت شناسایی «نوسوک» از سوی وزارت حج و عمره عربستان صادر شده است. ورود زائران غیرقانونی

این کارت که توسط کاروان ها در اختیار زائران ایرانی قرار می گیرد حاوی اطلاعات مهم و ضروری برای زائر است و نشان می دهد که وی قبلا برای شرکت در مناسک حج ثبت نام کرده و زائر به صورت قانونی وارد مکه و مدینه شده است.

همچنین با ارائه کارت شناسایی «NESK» زائران می توانند از خدماتی مانند ناوگان حمل و نقل بهره مند شوند.

ارائه این کارت روند ورود زائر را برای ورودی مسجد رضوان (مسجد النبی) و مشیره به ویژه برای استفاده از خیمه در عرفات و منا تسهیل می کند.

سازمان حج و زیارت همچنین به زائران توصیه کرده است در صورت استفاده از گوشی هوشمند، عکس ویزا و کارت شناسایی نسک را همراه داشته باشند.

نمونه کارت ناسک صادر شده برای زائران ایرانی/ اطلاعات کارت برای حفظ هویت ماسک شده است

عربستان سعودی در مراسم حج امسال مقررات سختگیرانه ای برای جلوگیری از حضور بدون مجوز حجاج وضع کرده است. بر اساس اعلام وزارت کشور عربستان سعودی، ورود زائران بدون مجوز به مکه، منطقه مرکزی، مشیره، ایستگاه قطار حرمین در الروصفه، مراکز کنترل امنیتی، مراکز ایزوله و مرکز کنترل امنیتی. بدون مجوز لازم (NASQ) مشمول جریمه 10000 ریالی (بیش از 112 میلیون تومان) برای زائران می شود. این قانون از روز یکشنبه 13 ژوئن در عربستان سعودی اجرا شده و تا پایان مناسک حج به قوت خود باقی خواهد ماند.

وزارت کشور عربستان تاکید کرده است که افراد غیر شهروندی که دستگیر می شوند، برای مدت مقرر در قانون، اخراج و از ورود به عربستان منع می شوند. همچنین اسکان زائران فاقد مجوز 6 ماه حبس می باشد.

در چند روز گذشته برخی رسانه های سعودی از دستگیری هفت زائر نیجریه ای خبر دادند که بدون کارت ناسک در مکه حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *