تریبون؛ دستیار ارتباط با رسانه کسب‌وکارها و سازمان‌ها

اهمیت ارتباط با رسانه ها

دومین گزارش جامع روابط عمومی تریبون این نشان می دهد که ارتباط با رسانه ها فعالیت اصلی تیم های روابط عمومی در سازمان های دولتی، شرکت های خصوصی و شرکت های خصوصی/عمومی است.
همچنین «ارتباط با رسانه ها» اولویت اول تیم های روابط عمومی برای تخصیص بودجه در سال 1402 بوده است، همچنین در سال گذشته «ارتباط با رسانه ها و پوشش خبری» در راس فعالیت های برون سپاری روابط عمومی قرار گرفته است. تیم ها
42 درصد از متخصصان روابط عمومی اعلام کرده اند که ماهانه بین 1 تا 3 خبر به رسانه ها ارسال می کنند. همچنین ۲۹ درصد متخصصان روابط عمومی ماهانه بیش از ۶ خبر را به رسانه ها ارسال می کنند.

چالش های ارتباط با رسانه ها

23 درصد از متخصصان روابط عمومی اعلام کردند که “تعامل با خبرنگاران و رسانه ها” بزرگترین چالش آنها در سال 1402 بود.
عدم دسترسی و ارتباط با رسانه های متنوع و متفاوت، فرآیند مالی پیچیده و زمان بر پرداخت فاکتورهای رسانه ای برای انتشار اخبار، عدم امکان تعیین محل انتشار اخبار در رسانه ها، نیاز به تعامل جداگانه برای انتشار اخبار در شبکه های اجتماعی شبکه‌های رسانه‌ای و زمان‌بر بودن تعامل با تعداد زیادی از رسانه‌ها یکی از چالش‌های ارتباط با رسانه‌ها برای انتشار هر خبری است. اینها در تیم های کوچک روابط عمومی چالش برانگیزتر هستند. بر اساس داده های دومین گزارش جامع روابط عمومی تریبون، ۲۹ درصد تیم های روابط عمومی تک نفره هستند.

پلتفرم تریبون چگونه به سازمان ها برای برقراری ارتباط با رسانه ها کمک می کند؟

پلتفرم Tribune که از سال 2017 شروع به کار کرده است، به کسب و کارها و سازمان ها کمک می کند تا بیشتر دیده شوند. بیش از 2000 رسانه فارسی زبان و 10000 رسانه بین المللی در بستر تریبون به بیش از 50000 کسب و کار خدمات رسانی می کنند. روابط عمومی و متخصصین سئو بزرگترین مخاطبان پلتفرم تریبون هستند و اخبار و گزارش های خود را با اهداف روابط عمومی و سئو از طریق این پلتفرم منتشر می کنند.
ویژگی های متمایز پلت فرم تریبون برای کمک به تعامل رسانه ها به شرح زیر است:


  • ده ها خبر را با چند کلیک و در کمترین زمان منتشر کنید

برای انتشار اخبار با استفاده از پلتفرم تریبون، فقط باید وارد حساب کاربری خود شوید و رسانه مورد نیاز خود را انتخاب کنید. پس از پرداخت و بارگذاری فایل، اخبار شما به صورت خودکار به رسانه ها می رسد.
بنابراین به کمک تریبون می توانید با صرف زمان بسیار کم و تنها با چند کلیک اخبار خود را برای هر تعداد رسانه ای که می خواهید منتشر کنید.


  • دسترسی آسان به تعداد زیادی از رسانه های ایرانی و بین المللی

برقراری ارتباط با گروه تحریریه یا بازرگانی تعداد زیادی از رسانه ها کار ساده ای نیست. یکی از سخت ترین بخش ها یافتن راهی برای تماس با هر رسانه برای انتشار اخبار است. چالشی که تریبون به خوبی آن را حل کرده است. بیش از 2000 رسانه فارسی زبان و 10000 رسانه بین المللی در بستر تریبون حضور دارند.


  • انتشار اخبار بدون برچسب تبلیغاتی و در صفحات اصلی و تخصصی رسانه ها

در پلتفرم تریبون، این امکان برای روابط عمومی ها وجود دارد که اخبار خود را «بدون برچسب تبلیغاتی» منتشر کنند. همچنین می توان تعیین کرد که یک خبر در کدام صفحه رسانه نمایش داده شود. به عنوان مثال اگر اخبار شما در حوزه ارز دیجیتال است، احتمالا نمایش اخبار در صفحه اصلی رسانه تخصصی ارز دیجیتال می تواند به بهتر دیده شدن آن کمک کند. همچنین اگر اخبار شما مربوط به سلامت و تندرستی است، انتشار اخبار شما در صفحه سلامت هر رسانه ای شما را به اهدافتان نزدیک می کند.
بدین منظور پس از جستجوی نام هر رسانه در بستر تریبون، از میان گزینه های نمایش داده شده، رسانه با امکان انتشار «بدون برچسب تبلیغاتی» یا «نشر در صفحه اصلی» را انتخاب کنید.

همچنین برای مشاهده تمامی رسانه هایی که این امکان را دارند، در سمت راست صفحه ایجاد کمپین رپورتاژ آگهی، می توانید از قسمت «خدمات ویژه» گزینه های بدون برچسب تبلیغاتی و انتشار در صفحه اصلی را فعال کنید.


  • طبقه بندی موضوعی رسانه ها

کسب‌وکارها سعی می‌کنند اخبار خود را در رسانه‌هایی پخش کنند که مخاطبان آن با مخاطبان تجاری همپوشانی زیادی دارد. به همین دلیل شناخت رسانه های تخصصی در حوزه فعالیت خود و انتشار اخبار خود در آن رسانه ها برای کسب و کارها حائز اهمیت است.

متخصصان روابط عمومی در بستر تریبون با انجام فیلتر «حوزه تخصصی فعالیت» می توانند رسانه های فعال در هر زمینه تخصصی را مشاهده کنند. در بستر تریبون، رسانه های مبتنی بر ارز دیجیتال، استانی، املاک، بورس، بانک و بیمه، خبرخوان، اخبار، خودرو و حمل و نقل، ساخت و ساز، معماری و طراحی، سبک زندگی، سرگرمی، سلامت و زیبایی، صنعتی، علمی و آموزشی، فناوری و کامپیوتر، کسب و کار و استارتاپ، کشاورزی، گردشگری و مهاجرت، مالی و اقتصادی، مجله اینترنتی، هنر و ورزش دسته بندی می شوند.


  • فرآیند مالی آسان؛ پرداخت تنها یک فاکتور به جای ده ها

یکی از چالش های انتشار اخبار در تعداد زیادی از رسانه ها گذراندن فرآیندهای مالی متعدد برای پرداخت است. به عنوان مثال اگر قصد دارید خبر را در 20 رسانه منتشر کنید، 20 فاکتور از 20 رسانه دریافت می کنید و باید 20 بار مراحل پرداخت را طی کنید. سپس تا زمان پرداخت، باید نسبت به زمان پرداخت در مقابل رسانه ها پاسخگو باشید. همچنین پس از پرداخت، باید رسید پرداخت را برای هر رسانه ارسال کنید.
با انتشار اخبار به کمک پلتفرم تریبون، تنها یک بار مراحل پرداخت را طی خواهید کرد. به عبارت دیگر، یک بار «کیف پول تریبون» خود را شارژ می کنید و تمام مراحل مالی پرداخت به رسانه ای را که اخبار خود را در آن منتشر کرده اید به تریبون می سپارید.


  • انتشار همزمان اخبار در سایت و شبکه های اجتماعی

اگر می خواهید اخبار شما پس از انتشار در سایت رسانه در شبکه های اجتماعی رسانه بازنشر شود، پس از جستجوی نام هر رسانه، می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که گزینه «بازنشر در کانال تلگرام، بازنشر در صفحه اینستاگرام”.

همچنین برای مشاهده تمامی رسانه های دارای این امکان، از سمت راست صفحه ایجاد کمپین رپورتاژ آگهی، «خدمات ویژه» را انتخاب کرده و گزینه های «بازنشر در تلگرام» و «بازنشر در اینستاگرام» را فعال کنید.


  • انتشار ویدئو همراه با خبر

برای مشاهده رسانه هایی که ویدیوی مورد نظر شما را همراه با خبر منتشر می کنند، کافی است از سمت راست صفحه ایجاد کمپین رپورتاژ آگهی، «خدمات ویژه» را انتخاب کنید و از گزینه های نمایش داده شده «درج محتوای ویدیویی» را فعال کنید.


  • خرید بسته رپورتاژ آگهی با قیمت بهتر

با انتخاب «ایجاد کمپین بسته گزارش» در داشبورد پلتفرم تریبون، بسته‌های گزارش آگهی را مشاهده خواهید کرد که به صورت موضوعی بر اساس حوزه تخصصی ارائه شده‌اند. به عنوان مثال چند رسانه در حوزه فناوری یا سبک زندگی در یک بسته ارائه می شود و امکان خرید آنها با قیمت مناسب تری وجود دارد. این بسته ها به خرید راحت تر رپورتاژ آگهی در یک حوزه تخصصی کمک می کند.


  • امکان خرید اعتبار رپورتاژ آگهی

در پلتفرم تریبون امکان خرید اعتبار برای کمک به قدرت خرید کسب و کارها و سازمان ها وجود دارد. شما می توانید گزارش تبلیغات خود را به صورت اعتباری خریداری کنید، اخبار خود را بدون پرداخت هزینه منتشر کنید و مبلغ خرید خود را در 4 قسط طی 3 ماه پرداخت کنید.

برای شروع کار با پلتفرم تریبون و انتشار اخبار خود، کافیست وارد حساب کاربری خود شوید تریبون بر روی گزینه «ایجاد کمپین رپورتاژ آگهی» کلیک کنید و پس از انتخاب رسانه مورد نظر و پرداخت، خبر خود را آپلود و برای رسانه ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *