تحولی بزرگ در طراحی آیفون ۱۶

سامسونگ چندی پیش از سری گلکسی اس 24 رونمایی کرد. شیائومی تا چند روز دیگر بهترین گوشی سال 2024 خود یعنی شیائومی 14 اولترا را معرفی خواهد کرد. اکنون بیش از هر زمان دیگری، همه نگاه ها به سمت اپل دوخته شده است تا بدانند این غول آمریکایی چه چیزی برای محبوب ترین و پرفروش ترین محصول خود در نظر گرفته است.

به گزارش زومیت، یکی از طراحان خوش ذوق با توجه به شایعات، طرحی مفهومی از مدل آیفون 16 پرو را به اشتراک گذاشته است که چینش عمودی دوربین ها را نشان می دهد.

مهمترین و متداول ترین شایعه در مورد نسل بعدی آیفون، آرایش عمودی دوربین است. طراحی آیفون در سال های متوالی تغییر چندانی نکرده و همین موضوع انتقاداتی را برای این شرکت به همراه داشته است.

آیفون 16 پرو

تصویر فاش شده مربوط به آیفون 16 پرو است و مدل های معمولی و پلاس احتمالا دارای دوربین دوگانه در آرایش عمودی هستند. ساختار عمودی دوربین های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس به این گوشی ها امکان ضبط ویدئوهای سه بعدی را می دهد. این ویژگی اکنون در انحصار آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس و هدست ویژن پرو است.

تغییر مهم دیگری که در سری آیفون 16 شاهد خواهیم بود، استفاده از یک دکمه اکشن کوچکتر و یک دکمه جدید به نام «Capture» است که امکان فراخوانی سریع دوربین را فراهم می کند.

تراشه A18 اپل قلب تپنده سری آیفون 16 خواهد بود. شاید در سال 2024، اپل بخواهد سیاست دو تراشه خود را کنار بگذارد و تمام گوشی های سری آیفون 16 را با یک تراشه عرضه کند. همچنین فرضیه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه عضو جدیدی به نام آیفون 16 اولترا بهترین آیفون سال 2024 خواهد بود.

قیمت گوشی سوالی است که تا زمان رونمایی از آیفون های جدید جواب آن را نخواهیم دانست؛ اما اگر سابقه اپل در تعیین قیمت آیفون را در نظر بگیریم، می توان انتظار داشت که سری آیفون 16 با کمی افزایش قیمت همراه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *