آخرین مطالب

همکاران

تحمیل کنار باری به فروشندگان روغن موتور خلاف مقررات| توزیع روغن موتور بیشتر شود

امید محمدی; بازار: بررسی های بازار نشان می دهد که فروشندگان روغن موتور از اعمال هزینه های اضافی (دریافت محصولاتی غیر از روغن موتور) گلایه دارند. ظاهراً برخی از شبکه های توزیع یا شرکت های تولید کننده روغن موتور محصولات خود را در بازار چراغ برق مشروط به دریافت محموله عرضه می کردند. شاید تامین کنندگان این محصولات به دنبال جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از سرمایه گذاری در تولید باشند، اما هزینه اضافی در زمان خرید به مشتریان روغن موتور تحمیل می شود، بنابراین برای بررسی وضعیت عرضه روغن موتور با محمدرضا آل سرا، رئیس اتحادیه با فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن در تهران گفت‌وگو کردیم.

* برخی از فروشندگان روغن موتور در بازار از اعمال هزینه اضافی گلایه دارند، آیا عرضه این محصولات در زمان توزیع روغن موتور قانونی است؟

برخی از شرکت های تولید یا توزیع روغن موتور در زمان تحویل محصول به فروشندگان محصولاتی مانند شیشه شور، ضد یخ و … را عرضه می کنند که فصل آنها گذشته است و به این محصولات محصولات جانبی بار گفته می شود. عرضه این محصولات بدون درخواست فروشندگان می تواند به عنوان کالای تحمیلی معرفی شود و خلاف مقررات است.

طی نامه ای به شرکت های تولید کننده روغن موتور اعلام کردیم که مجاز به تحمیل کالا به فروشندگان روغن موتور در هنگام فروش روانکار نیستند.

* به تخلف تحویل بار در هنگام توزیع روغن موتور اشاره کردید، آیا این موضوع را به شرکت های تولیدکننده روغن موتور نیز اعلام کردید؟ آیا کنار بار باعث افزایش قیمت روغن موتور نمی شود؟

بله، ما طی نامه ای به شرکت های تولید کننده روغن موتور اعلام کردیم که مجاز به تحمیل کالا به فروشندگان روغن موتور در هنگام فروش روانکار نیستند. در پاسخ به قسمت دوم سوال شما باید گفت سمت بار تاثیر کمی در افزایش قیمت روغن موتور در بازار دارد.

* در حال حاضر وضعیت عرضه روغن موتور در بازار چگونه است و چرا تفاوت قیمت روغن موتور از کارخانه تا بازار وجود دارد؟

در ابتدا باید توجه داشت که توزیع روغن موتور باید در بازار شدیدتر شود و این موضوع به معنای کمبود نیست. در پاسخ به قسمت دیگر سوال شما باید گفت که تفاوت قیمت روغن موتور محدود است و باید تعادل ایجاد شود، در اینجا یادآور می شوم که این تفاوت قیمت نگران کننده نیست.

* در حال حاضر خرید روغن موتور و فیلتر خودرو دغدغه مالکان محسوب می شود، چه پیشنهادی برای مشتریان این محصولات دارید؟

پیشنهاد ما به مشتریان این است که روغن موتور یا فیلتر خودرو را از اتحادیه های صنفی که دارای پروانه کسب هستند خریداری کنند. گاهی اوقات تخصص و دانش فنی فروشندگان روغن موتور می تواند به مشتریان برای دریافت محصول مناسب کمک کند. البته همین موضوع در مورد فیلتر روغن موتور نیز صدق می کند، زیرا احتمال وجود فیلترهای تقلبی بسیار کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *