آخرین مطالب

همکاران

تاج برای این پرونده فوتبال ایران عذرخواهی نکرد

: اما امروز طبق گزارش هایی که رئیس فدراسیون در اختیار نمایندگان مردم در خانه ملت قرار داد و با تایید ترقلی زاده با پرداخت 4 میلیون و 700 هزار دلار بسته شد. قراردادی که تاج زمانی از آن به عنوان یک قرارداد خوب یاد کرد و مدعی شد با درس گرفتن از قرارداد کی روش منعقد شده است اما طولی نکشید که بدترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران بوده است تا بعدا رئیس فدراسیون که زمانی ویلموتس را یک مربی نجیب خطاب کرد او را فریبکار خواند: بهترین جمله این است که بگوییم سر ما کلاه گذاشت.

بررسی قرارداد ویلموتس حتی امروز که پنج سال از انعقاد آن می گذرد (اول خرداد 1397) باعث خشم و نفرت از عقد قرارداد با مربی ای می شود که قیمت سالیانه اش قبل از حضور در تیم ملی ایران حدود 450 هزار یورو بوده است. اما با مبلغ 2 میلیون و 250 هزار یورو (در مجموع 7 میلیون و 875 هزار یورو) هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت و جز شکست چیزی از خود نگذاشت.

اما ماجرای قرارداد ویلموتس تنها رقم سنگین سه سال و نیم نبود! در واقع، طبق توافقات مردان، مرد بلژیکی برای هر برد 6000 دلار و برای هر تساوی 3000 دلار دریافت کرد که واقعاً 6000 دلار برای بردهای تیم هایی مانند کامبوج و هنگ کنگ رقم قابل توجیهی نبود، البته نه برای تیم ها. آقایان فدراسیون و تاج که آن موقع هم از رفتن ویلموتس های پرمخاطب و قصه گو برای فوتبال ایران، مدت هاست به شدت از آن قرارداد دفاع می کنند! قراردادی که بعد از سال ها گفته می شود با رقم 4 میلیون و 700 هزار دلار بسته شده است! رقم بزرگی که می توانست بسیاری از مشکلات را حل کند، اما هزینه بی کفایتی مدیریت بود.

او با وجود این فدراسیون فوتبال و در راس آن مهدی تاج، حتی زمانی که ویلموتس را کلاهبردار خواند، هرگز حتی یک عذرخواهی ساده از مردم نکرد! در عوض بارها مردم فدراسیون فرار کردند و ادعا کردند چیزهایی هست که مردم نمی دانند و نمی توان به آنها اشاره کرد. اما تا زمانی که این موضوع به طور کامل روشن نشود و به علل آن رسیدگی نشود، نمی توان انتظار داشت که پرونده سیاه فوتبال به فراموشی سپرده شود. اما می‌توان انتظار داشت که این فاجعه درس عبرتی برای آیندگان شود، هرچند کمتر هستند کسانی که ندانند چنین تجربه‌های تلخی هرگز برای مردان خوب درس عبرت نخواهد بود. شاید به همین دلیل است که امروز وقتی صحبت از بسته شدن پرونده ویلموتس است، کمتر کسی آن را باور می کند، زیرا مار گزیده شده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد!

در واقع تناقض گفته های آقایان در مورد این پرونده بارها و طولی نکشید که مشخص شد با واقعیت بسیار متفاوت است، دلیل اصلی عدم باور صحبت ها در مورد بسته شدن پرونده ویلموتس است. . پرونده ای که گفته می شد 6 میلیون دلار به فوتبال ایران غرامت داده و حالا طبق ادعای آقایان فدراسیون فوتبال، ماجرای آن با 4 میلیون و 700 هزار دلار به پایان رسیده است. رقمی که شاید بتوان از آن به عنوان موفقیت یاد کرد، اما بی شک سند بی کفایتی مدیریتی و دستان بی حد و حصر مردان در جیب ملت است، ملتی که ترجیح می دهد این ارقام صرف زیرساخت های فوتبال کشورش شود تا اینکه جذب مربیان سطح بالا که کمترین سود را دارند. برای فوتبال ایران ندارند اما اراده مردم مهم است؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *