آخرین مطالب

همکاران

برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۱۰ برابر قیمت از مشترکان خریداری می‌شود

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر به پیش بینی پرداخت مابه التفاوت قیمت فروش قابل شارژ و بهای تمام شده برق در قانون بودجه اشاره کرد و گفت: در این راستا صنعت برق بیش از 100 هزار تومان دارد. میلیارد تومان مطالبات که در صورت پرداخت نقدی مطالبات، تراز مالی صنعت برق بهبود یافته و در کنار افزایش جذابیت سرمایه گذاری، بدهی 127 هزار میلیارد تومانی صنعت برق به پیمانکاران و سازندگان نیز کاهش می یابد.

وی عدم تعادل اقتصادی را یکی از موضوعات اصلی صنعت برق برشمرد و افزود: با توجه به رشد کم سابقه (8.7 درصد) تقاضای برق در اوج سال جاری، تشدید شده و وزارت نیرو و شرکت توانیر به طور همزمان با یکدیگر همکاری می کنند. با توسعه سرمایه‌گذاری در تولید و به‌ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر، موضوع بهینه‌سازی و مدیریت مصرف برق برای کاهش شدت ناهماهنگی‌ها مطرح شده است.

مدیرعامل توانیر با اشاره به راه اندازی تابلوی سبز در بورس انرژی افزود: میانگین قیمت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر در این بازار 3 هزار تومان در هر کیلووات ساعت است که 10 برابر میانگین قیمت فروش برق به مشترکین است. ، و جاذبه خوبی است. برای سرمایه گذاری در این زمینه ایجاد کرده است.

وی از پیش‌بینی راه‌اندازی بازار آزاد برق در سال جاری خبر داد تا مشترکان با مصرف بیشتر از نمونه در بخش خانگی و تجاری و همچنین صنایعی که موفق به ساخت نیروگاه نشده‌اند، بتوانند برق را تامین کنند. آنها از این بازار نیاز دارند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال پیش بینی کرد که این بازار در 2 تا 3 سال آینده به قیمت واقعی برسد که جذابیت های لازم را برای سرمایه گذاران حوزه برق فراهم می کند.

رجبی مشهدی همچنین راه اندازی وایت برد در بورس انرژی به منظور تامین برق کاملاً پایدار به ویژه مشترکین صنعتی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد که باعث جذابیت سرمایه گذاری در زمینه بهینه سازی مصرف برق می شود و علاوه بر آن انتظار می رود. سرمایه گذاران می توانند اوراق قرضه دریافت کنند. صرفه جویی، از محل تعویض لامپ های کم مصرف و کاهش هزینه روشنایی معابر یک شهر، استفاده از برق صرفه جویی شده در حوزه صنعت و یا تولید ارز مجاز.

مدیرعامل توانیر در پایان به مشترکان پرمصرف توصیه کرد برای تامین برق مورد نیاز خود از نیروگاه های خورشیدی یا ذخیره انرژی و طرح های بهینه سازی مصرف استفاده کنند، در غیر این صورت در سال آینده با محدودیت مواجه خواهند شد. / مهر و موم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *