این فیلم‌های ترسناک مشهور جنایت آفریدند

از افرادی که سعی در بازسازی صحنه‌های خاصی از فیلم‌های ترسناک مورد علاقه‌شان دارند تا افرادی که از شخصیت‌های داستانی این فیلم‌ها برای جنایات خود الهام می‌گیرند، این حوادث نشان‌دهنده تأثیر آزاردهنده فیلم‌ها بر اعمال افراد است.

قاتلان طبیعی (1994)

داستان این فیلم حول محور یک جفت قاتل زنجیره ای فراری می چرخد ​​که در حال ارتکاب جنایت هستند و از توجه رسانه ها لذت می برند. پس از اکران این فیلم، چندین جنایت مختلف با الهام از قاتلان طبیعی رخ داد. یکی از این جنایات توسط سارا ادمونسون و بن داراس از اوکلاهاما انجام شد. جنایات این زوج منجر به درگیری با پلیس و تیراندازی در خیابان شد که در جریان آن دو نفر جان خود را از دست دادند.

جیغ (2015)

Scream فیلمی بود که ژانر اسلشر را به کلی تغییر داد، اما متأسفانه جرقه قتل های زیادی را نیز به دنبال داشت. تیری ژارادین یکی از قاتلان بود. او لباس کامل شخصیت شرور فیلم را پوشید و آلیسون کامبیر، دختر ۱۵ ساله ای را با ۳۰ ضربه چاقو کشت.

گرگ و میش (2008)

این فیلم محبوب در مورد خون آشام ها بسیاری از نوجوانان را در سراسر جهان مجذوب خود کرد و همچنین تصور نادرستی از واقعیت این موجودات افسانه ای ایجاد کرد. پسر 13 ساله ای از آیووا در آمریکا تحت تأثیر این فیلم 11 همکلاسی خود را گاز گرفت و در نهایت از مدرسه اخراج و روانه بازداشتگاه نوجوانان شد.

راننده تاکسی (1976)

این فیلم معروف مارتین اسکورسیزی حول محور تراویس بیکل می‌چرخد، یک فرد تنها با اضطراب اجتماعی که سعی می‌کند یک سیاستمدار را بکشد. جان هینکلی جونیور پس از تماشای فیلم راننده تاکسی، اقدام به ترور رئیس جمهور وقت آمریکا، رونالد ریگان کرد. او اعتراف کرد که این تلاشی برای نشان دادن عشق خود به جودی فاستر، بازیگر این فیلم بوده است.

اولین خون (1982)

در سال 1982، شخصیت سیلوستر استالونه، رمبو، برای اولین بار روی صفحه نقره ای ظاهر شد. بسیاری از مردان جوان از شخصیت او الهام گرفتند و سعی کردند کارهای جسورانه او را تکرار کنند. یکی از این جوانان با شلیک گلوله یک افسر را کشت. این مرد جوان نیز بعداً به ضرب گلوله کشته شد.

باشگاه مشت زنی (1999)

این فیلم با بازی برد پیت و ادوارد نورتون، بر یک باشگاه مبارزه زیرزمینی تمرکز دارد که به محلی برای ضرب و شتم تبدیل می شود. هدف این باشگاه تخریب جامعه مدرن است و از اقدامات تروریستی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند. در سال 2009، چندین بمب دست ساز در نقاط مختلف شهر نیویورک گزارش شد و یکی از آنها در داخل یک کافی شاپ استارباکس منفجر شد. کایل شاو 19 ساله متهم به حمله در استارباکس شد. این جوان یک باشگاه مبارزه شخصی نیز تاسیس کرده و مظنون به دست داشتن در حوادث دیگری شده است.

روانی آمریکایی (2000)

زندگی پاتریک بیتمن در American Psycho را می توان به صورت یک بانکدار در روز و یک قاتل وحشیانه در شب خلاصه کرد. مایکل هرناندز با الهام از این شخصیت، یکی از همکلاسی های خود به نام جیمی گوگ را با ضربات چاقو کشت. دادستان ها ادعا کردند که او تحت تأثیر فیلم هایی مانند روانی آمریکایی قرار گرفته است که به تمایل او برای دنبال کردن مسیر یک قاتل زنجیره ای دامن می زند.

مصاحبه با خون آشام (1994)

دنیل استرلینگ پس از تماشای این فیلم به همسرش گفت که می خواهد او را بکشد و خون او را بنوشد. او همسرش را با هفت ضربه چاقو به قتل رساند و بعداً اعتراف کرد که تحت تأثیر این فیلم قرار گرفته است، اگرچه فیلم را مقصر جنایت خود نمی داند.

شهر (2010)

فیلم جنایی و درام شهری درباره گروهی از سارقان بانک در بوستون است. این فیلم مبارزه بین فعالیت های مجرمانه و زندگی عاشقانه شخصیت اصلی را به تصویر می کشد. با الهام از این فیلم، گروهی از سارقان بانک در نیویورک از تکنیک های مشابهی برای سرقت از یک بانک استفاده کردند.

کابوس در خیابان الم (1984)

یک جنایت واقعی با الهام از این فیلم کلاسیک اسلشر دهه 1980 با بازی فردی کروگر. در سال 2004، دانیل گونزالس، یک قاتل زنجیره ای، از چاقوی آشپزخانه خود برای کشتن چهار نفر استفاده کرد. گونزالس که از بیماری روانی رنج می برد، هیچ درمانی دریافت نکرد و در نهایت در حالی که در زندان بود درگذشت.

اره (2004)

Jigsaw، شرور Saw، یک قاتل سریالی سادیست است که قربانیان خود را از طریق یک سری بازی شکنجه می کند. دو پسر در حال برنامه ریزی قتلی شبیه به آنچه در فیلم اره به تصویر کشیده شده است دستگیر می شوند. برنامه آنها گسترده و مفصل بود. خوشبختانه مادر یکی از این دو پسر با اطلاع پلیس از فعالیت مشکوک پسرش در نهایت از ارتکاب جنایت او جلوگیری کرد.

شوالیه تاریکی (2012)

تعدادی جنایات دیگر نیز تحت تأثیر قسمت دوم «سه گانه شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان انجام شد. مردی به دلیل نفوذ به خانه پسر عمویش و تعرض به او در حالی که خود را به عنوان یک شخصیت شرور سینما معرفی کرده بود، دستگیر شد. در یک اتفاق عجیب دیگر، دختر جوانی که گریم صورت جوکر این فیلم را انجام می داد، با تیغ به معلم دبیرستانش حمله کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *