انتقاد آیت الله نوری همدانی از خلوت شدن حوزه‌ها؛ طلاب شور سابق را ندارند

آیت الله حسین نوری حمدانی مرجع تقلید با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم باید در قبال جهان اسلام به ویژه شیعه پاسخگو باشد، ابراز امیدواری کرد که با علم به اینکه چشمان بسیاری به این مرکز دوخته شده است، حوزه را تقویت و مشکلات را با وحدت حل کنیم.

وی روز یکشنبه در جلسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از تغییر کتب درسی حوزه علمیه گفت: راه ما روش شیخ انصاری، شیخ طوسی و سایر بزرگان است، من به طور جدی مخالف تغییر متون هستم. متون حوزوی به این صورت است که علمای بزرگ ما نیز همین مسیر را طی کردند.

وی ادامه داد: البته برخی از موضوعات نیاز به جمع بندی دارد، اما من مخالف حذف بخشی از کتاب و جایگزینی آن با کتاب دیگری و پر نکردن جای آن کتاب از نظر محتوا و دادن نکاتی هستم که قبلا به آن اشاره کردم. . .

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه دروس رشته باید آزاد باشد و هر دانشجویی که می خواهد درس بخواند باید در انتخاب رشته و استاد آزاد باشد، تاکید کرد: اینکه باید به فلان موسسه و استاد فلان با مزایای معین مراجعه کند، درست نیست. . در گذشته اینطور بود که وقتی وارد قم می شد چند روزی دروس مختلف می گرفت و استاد را خودش انتخاب می کرد و درس و کتاب معلوم بود و آخرش امتحان می دادند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه به حضور چند روز پیش خود در مدرسه فیضیه و دارالشفای قم اشاره کرد و از نبود شور و نشاط و حضور طلاب انتقاد کرد.

وی ضمن قدردانی از مجمع عمومی جامعه مدرسین خواستار پیگیری مسائل و مشکلات شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *