آخرین مطالب

همکاران

ام‌باپه دیگر گران‌ترین فوتبالیست جهان نیست

به روز رسانی ارزش بازیکنان فوتبال توسط سایت ترانسفر مارکت انجام شد و حالا می توان با اطمینان نتایج را خلاصه کرد. فهرست برترین بازیکنان جهان از نظر ارزش بازیکن نشان می دهد که هلند و وینیسیوس از امباپه پیشی گرفته اند.















بازیکن باشگاه قیمت (یورو)
ارلینگ هالند منچستر سیتی 200 میلیون
وینیسیوس جونیور رئال مادرید 200 میلیون
جود بلینگهام رئال مادرید 180 میلیون
کیلیان امباپه رئال مادرید 180 میلیون
لامینا یامال بارسلونا 150 میلیون
فیل فودن منچستر سیتی 150 میلیون
بوکایو ساکا آرسنال 140 میلیون
فلورین ویرتس بایر لورکوزن 130 میلیون
جمال موسیالا بایرن مونیخ 130 میلیون
فدریکو والورده رئال مادرید 130 میلیون
رودری منچستر سیتی 130 میلیون

امباپه دیگر در بین ستاره های برتر نیست

در حالی که رونالدو و مسی کم کم صحنه را ترک می کنند، به سرعت جایگزین هایی برای این دو فوق ستاره پیدا شده است. ارلینگ هالند مهاجم نروژی و کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی به عنوان جایگزین رونالدو و مسی در نظر گرفته شدند. هر دو به سرعت پیشرفت کردند، گل زدند و جام های زیادی کسب کردند. انتخاب بهترین بین آنها (مثل رونالدو و مسی) به سادگی امکان پذیر نبود.

با این حال، اکنون همه چیز تغییر کرده است. بازیکن 24 ساله نروژی اکنون 200 میلیون یورو ارزش دارد. در حالی که 180 میلیون یورو برای امباپه 25 ساله باقی مانده است و حالا وینیسیوس توانسته از او پیشی بگیرد. همین دو سال پیش ارزش وینیسیوس 120 میلیون یورو و امباپه 160 میلیون یورو بود. ستاره برزیلی کم کم به پیشرفت خود ادامه داد و حالا به هلند رسیده است. در واقع دوتایی هالند-امباپه در حال تبدیل شدن به دوتایی هالند-وینیسیوس هستند.

نابغه رئال مادرید در سیاست نقل و انتقالات

جدول بالا به وضوح باشگاه های برتر جهان را نشان می دهد. رئال مادرید از نظر تعداد بازیکنان ارزشمند از همه جلوتر است. در واقع رئال مادرید 7 بازیکن در تیم خود دارد که 100 میلیون یورو یا بیشتر ارزش دارند. نکته قابل توجه این است که فلورنتینو پرس برای همه این بازیکنان کمی بیش از 300 میلیون هزینه کرده است و برخی بازیکنان مانند کیلیان امباپه یا فدریکو والورده حتی به صورت رایگان به رئال مادرید پیوسته اند!

در نهایت، به روز رسانی بازار نقل و انتقالات ثابت می کند که هر چقدر انگلیس تلاش کند، ستاره های اصلی همچنان در اسپانیا زندگی می کنند. منچسترسیتی و آرسنال به طور جدی در حال شکستن این روند هستند، اما هنوز تا رسیدن به رئال و بارسا فاصله دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *