آخرین مطالب

همکاران

افزایش 30 درصدی قیمت گوشت

بر اساس اطلاعات به دست آمده ارز واردات گوشت قرمز از ارز ترجیحی به ارز دوم در حال تغییر است که می تواند قیمت این گوشت را حدود 30 درصد افزایش دهد.

در سال های اخیر قیمت گوشت قرمز داخلی افزایش قیمت زیادی را در بازار تجربه کرده است به طوری که قیمت مختلط هر کیلوگرم از این محصول با قیمت 700 هزار تومان در بازار به فروش می رسد که از سبد خرید حذف شده است. اقشار ضعیف جامعه برای این منظور دولت سیزدهم اقدام به عرضه گوشت تنظیم شده بازار برای بهره مندی این اقشار از گوشت قرمز کرد.

طی روزهای اخیر عرضه گوشت تنظیم شده در بازار در برخی از مراکز عرضه از جمله فروشگاه های زنجیره ای متوقف شده و حتی در مقطعی در میادین میوه و تره بار عرضه نمی شد و طبق اخبار رسیده این محصولات به میوه و تره بار رسیده است. بازارهای شهرداری تهران .

عرضه گوشت قرمز تنظیم شده در بازار با تفاوت قیمت قابل توجه نسبت به بازار آزاد به ویژه در اقشار متوسط ​​و ضعیف جامعه بسیار پرطرفدار است اما بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در پی واگذاری گوشت قرمز تنظیم شده توسط بازار از ارز ترجیحی به تالار دوم ارز است.

با این اوصاف نتیجه گرفته شده است که قیمت گوشت گوسفند از 315 هزار تومان به 415 تا 450 هزار تومان در هر کیلوگرم خواهد رسید که با توجه به شناور بودن تالار دوم و افزایش روزانه قیمت، قیمت این محصول افزایش می یابد. در واقع تغییر کند بود

بر اساس اخبار به دست آمده این موضوع به اطلاع نوری غزلجه وزیر جهاد کشاورزی رسیده است و احتمال ورود وی به این موضوع در روزهای آینده و قبل از نهایی شدن این تصمیم وجود دارد.

سرانه مصرف گوشت قرمز در دنیا ۱۴ کیلوگرم است و در ایران کمتر است که با این تغییرات سرانه مصرف گوشت نیز کاهش می یابد و می تواند سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری یکی از تاکیدات مسعود مزکیان رئیس جمهور نارضایتی مردم از گرانی گوشت قرمز بود و اخیرا در دیدار با کارآفرینان اعلام کرد: تامین معیشت مردم یکی از مواردی است که وظایف اصلی ماست و باید همه موانعی را که مانع معیشت مردم می شود، برطرف کنیم.» بیایید خطر را از سر راه برداریم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *