افزایش ۴٠٠ هزار تومانی حباب سکه

بر اساس تحلیل محمد کشتی آرای از وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته، شکستن رکورد جهانی اونس طلا بر قیمت سکه و طلا در بازار داخلی تاثیر گذاشته است. این در حالی است که نرخ ارز طی هفته گذشته نوسان چندانی نداشت.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص وضعیت بازار داخلی طلا و سکه در هفته گذشته گفت: این روزها قیمت جهانی طلا روندی صعودی داشته و تا روز گذشته (پنجشنبه) که آخرین روز از روز گذشته بود. معاملات بازار داخلی، این افزایش نوسان نیز ادامه یافت و رکورد جدیدی از قیمت جهانی را به ثبت رساند که پیش از این هرگز ثبت نشده بود.

وی افزود: هر اونس طلای جهانی با 45 دلار افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته، 2669 دلار در پایان هفته ثبت کرد. این در حالی است که قیمت هر اونس نقره و اونس پلاتین نیز در این هفته روندی صعودی داشته است.

کشتی آرای با بیان اینکه شکستن رکورد جهانی اونس طلا باعث شد با وجود قیمت سکه و طلا در بازار داخلی روند صعودی داشته باشد و به بالاترین قیمت خود برسد، گفت: افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی باعث افزایش قیمت شد. افزایش انواع سکه و سکه طی یک هفته آخر با افزایش همراه خواهد بود. به طوری که هر قطعه سکه طرح جدید با یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات روز گذشته 46 میلیون تومان رد و قیمت 46 میلیون و 100 هزار تومان ثبت شد. . قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم با 1.5 میلیون تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 40.9 میلیون تومان رسید.

این کارشناس بازار سکه و طلا ادامه داد: نیم سکه نیز با 500 هزار تومان 25 میلیون تومان افزایش قیمت به ثبت رساند. قیمت ربع سکه در آخرین معاملات پایان هفته 16 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شد که نسبت به ابتدای هفته 500 هزار تومان افزایش داشته است. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز 300 هزار و هفت میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین تغییرات قیمت طلا در بازار داخلی گفت: هر مثقال طلای آب شده با ۵۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به ۱۶ میلیون رسید. 950 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 500 هزار تومان افزایش یافت. 115 هزار تومان افزایش قیمت 3 میلیون و 912 هزار تومانی مبنای معاملات طلا شد.

کشتی آرای افزود: حباب سکه نیز 400 هزار تومان افزایش یافته است. بر اساس معاملات روز گذشته سکه در بازار، هر قطعه سکه در حال حاضر هفت میلیون و 900 هزار تومان حباب دارد.

این کارشناس بازار سکه و طلا تصریح کرد: بیشترین تغییرات و افزایش قیمت در بازار به دلیل افزایش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی بوده و این در حالی است که در طول هفته شاهد نبودیم. نوسانات زیادی در نرخ ارز

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *