آخرین مطالب

همکاران

اعلام شرایط پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره

بانک مرکزی شرایط پرداخت ارز مسافرتی به زائران فردای عمره را اعلام کرد: بر اساس مکاتبات این بانک با سازمان حج و زیارت در خصوص «نحوه تامین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران در ایام فرارسیدن عمره»؛ تهیه و پرداخت ارز مسافرتی (اسکناس) به مبلغ 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران عمره بر طبق سایر ضوابط فروش ارز مسافرتی (موضوع بند (44) جزء «ب» ثالث. بخشی از مجموعه مقررات ارزی) بلامانع است.

ضمناً با توجه به اینکه سازمان حج و زیارت فهرست زائران انفرادی حج عمره را به بانک ملی ایران (به صورت سیستمی یا فیزیکی نامه) اعلام می کند، فروش ارز مسافرتی زائران حج عمره صرفاً مطابق فهرست مذکور می باشد. بدون ارائه بلیط و گذرنامه در شعب. بانک ملی ایران در داخل شهر امکان پذیر است.

بند (44) جزء «ب» بند سوم مجموعه مقررات ارزی به شرح زیر است:

ارز مسافرتی هوایی

تهیه و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) سالی یکبار برای مسافران هوایی حداکثر به مبلغ 500 (پانصد) یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز است.

تبصره 1 – مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به بانک و ارائه درخواست خرید ارز و گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما یک طرفه یا دو طرفه (کاغذی یا الکترونیکی) و رسید برای پرداخت عوارض خروج از کشور، ضمناً مدارک فوق الذکر جهت نظارت بازرسان بانکی در سوابق لازم است.

تبصره 2 – فروش ارز مسافرتی در بستر سامانه‌های اینترنتی منوط به احراز هویت کامل مسافر شامل استعلام از سازمان ثبت احوال، شماره حساب متقاضی و ذخیره دیجیتال سوابق احراز هویت و به شرطی است که بانک کلیه مسئولیت های مربوطه را می پذیرد.

تبصره 3 – تامین و پرداخت ارز به مسافران با سن قانونی کمتر از 5 سال امکان پذیر نمی باشد.

تبصره 4 – ارائه و پرداخت ارز مسافرتی به ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نمی باشد، ضمناً در رابطه با موارد ایرانیان مقیم خارج از کشور استعلام از وزارت امور خارجه الزامی است.

تبصره 5 – در صورت امکان استفاده از سایر وجوه پرداخت (کارت، حواله و …) جایز است.

تبصره 6 – تهیه و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به مبلغ 500 (پانصد) یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران و هیئت های اعزامی از سازمان حج و زیارت مشروط بر اینکه مشخصات هر یک از آنها. زائر در سامانه سازمان مذکور ثبت و احراز هویت می شوند. و قابل مشاهده توسط شعب موسسه اعتباری بلامانع است، ضمنا پرداخت ارز به زائران مذکور در شعبه موسسه اعتباری بوده و تامین ارز به میزان فوق ایجاد نمی کند. محدودیت تامین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *