آخرین مطالب

همکاران

اعضای بریکس به دنبال کنترل آمریکا و دلار هستند


پزشکان قبل از عزیمت به روسیه


رئیس جمهور گفت: اعضای بریکس به دنبال اتحاد و انسجام برای کنترل قدرت بلامنازع آمریکا و دلار در منطقه و جهان هستند.






مسعود بزیکیان رئیس جمهور کشورمان پیش از عزیمت به روسیه و حضور در اجلاس سران کشورهای بریکس در فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهور روسیه آقای پوتین است و در واقع این یک سفر است. نشست کشورهای عضو بریکس که به دنبال چندجانبه گرایی هستند. در جهان هستند.

وی افزود: اعضای بریکس به همین دلیل تشکلی تشکیل داده اند و به دنبال اتحاد و انسجام در این زمینه هستند تا قدرت بلامنازع آمریکا و دلار را در منطقه و جهان کنترل کنند.

کارشناسان پزشکی تاکید کردند: طبیعتا می توانیم تعاملات و توافقات خوب و مناسبی داشته باشیم و در حوزه کشاورزی، انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری با یکدیگر تجارت کنیم.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: در این سفر فرصتی خواهیم داشت تا با روسای جمهور روسیه، چین، هند و تعدادی دیگر از کشورهای حاضر در این اجلاس گفتگو کنیم.

مدیکیان تصریح کرد: طبیعتاً هر رئیس‌جمهوری نظرات کشورش را در خصوص برجام و نحوه تعامل با یکدیگر بیان می‌کند و تصور می‌کنم این موضوع می‌تواند ارتباطات ما را بهبود بخشد. [مقابل] برای تقویت یکجانبه گرایی که آمریکا در جهان دنبال می کند.

وی ادامه داد: آمریکا با تمامیت خواهی خود هر دولتی را که بخواهد تحریم می کند، گروه هایی مانند بریکس می توانند راه برون رفت از توتالیتاریسم این کشور باشند.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: این اولین سفر رسمی من به اجلاس بریکس است در حالی که ایران به عنوان عضو اصلی این گروه محسوب می شود و در این اجلاس حضور دارد و بسیاری از کشورها درخواست دارند عضو اصلی این گروه شوند.

شایان ذکر است؛ شانزدهمین اجلاس سران بریکس از امروز در کازان روسیه آغاز می شود و جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری است که به عنوان عضو رسمی و دائمی برجام در این نشست بین المللی شرکت می کند.

گروه بریکس یک گروه بین المللی است که توسط قدرت های اقتصادی نوظهور رهبری می شود







۰