اعتراف بزرگ ترکیه به یک اقدام علیه ایران!

مدیر تلویزیون دولتی TRT ترکیه گفت: شبکه TRT فارسی را تا پایان امسال راه اندازی می کنیم.

نیلوفر قدیری خبرنگار هدف از راه اندازی این شبکه را مورد بررسی قرار داد و گفت: اینکه کشوری مانند ترکیه بخواهد شبکه فارسی زبان (TRT) راه اندازی کند طبیعتاً نمی تواند اتفاق خوشایندی باشد، زیرا ما با ترکیه و گاهی اوقات و در در برخی زمینه ها مانند جذب گردشگر، ترکیه رقیب ایران است.

پس طبیعتا هدف از راه اندازی این شبکه چندان خیرخواهانه نیست و حتی ممکن است این رسانه به مرور زمان تاثیر منفی در برهم زدن اوضاع منطقه و درگیری با آذربایجان داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه تجربه تلویزیون بین الملل ایران هم به ما و هم به کشورهای ترکیه و آذربایجان نشان داده که می توانند مفید باشند، زمانی که این شبکه راه اندازی شد هیچ یک از کارشناسان فرهنگی و رسانه ای فکر نمی کردند این شبکه ها تا این حد نفوذ کنند. متاسفم که این را می گویم، اصلاً خوب نیست اما حقیقت است.

وقتی وزیر امور خارجه کشورمان وقتی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان و مقامات ارشد سیاست خارجی ما به صراحت اعلام می کنند که عربستان از دخالت های این شبکه در کشور ما دست می کشد، به این معنی است که این موضوع دیگر نیست. یک موضوع مخفی

یعنی آثار آن به قدری روشن و واضح شده است که مسئولان سیاست خارجی ما به وضوح کشور عربستان را مورد خطاب قرار می دهند. این نشان دهنده ضعف و ضعف ماست و ما از موضع ضعف هستیم، ای کاش اجازه نمی دادیم به اینجا برسد، ای کاش آنقدر از نظر فرهنگی و اعتمادسازی کار نکرده بودیم که به یک کشور بگوییم شبکه تلویزیونی خود را تعطیل کرد. مطمئن باشید که قدرت در کشور ما سقوط نمی کند.

این تجربه به ما نشان داد وقتی کشورهای منطقه و جهان با یکدیگر مشکل دارند، می توانند از ابزارهای فرهنگی و قدرت نرم رسانه ها برای اعمال نفوذ استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *