استقلال به دنبال سرمربی‌ای با سابقه‌ای عجیب

13 سال پیش در همین روزها بود که تیم ملی آفریقای جنوبی پس از جام جهانی 2010 در تلاش بود تا به جام قاره ای راه یابد. از قضا هدایت آن تیم بر عهده پیتسو موسیمانه، سرمربی بود که حالا در آستانه قبولی هدایت استقلال است.

در آن زمان آفریقای جنوبی برای رسیدن به جام ملت های 2012 با توجه به شکست نیجر به پیروزی مقابل سیرالئون نیاز داشت تا به جام ملت ها صعود کند. در حالی که موسیمن و شاگردانش فکر می کردند به دلیل اختلاف بهتر، صعودشان با تساوی مقابل حریف قطعی می شود! با این حساب آفریقای جنوبی بازی کنترل شده و محتاطانه ای انجام داد و پس از سوت پایان، کادرفنی به میدان آمدند و با شادی جشن گرفتند. غافل از اینکه نیجر با وجود شکست در بازی دیگر باز هم در بازی رو در رو با آنها نتیجه خوبی گرفت و با تکیه بر همین عامل توانست برای اولین بار به جام ملت ها صعود کند!

زمانی که خبر از بازی مصر و نیجر رسید، نیجر شکست خورد، موسیمان از این موضوع غافل بود که تفاضل گل تیمش بهتر است و با تساوی مقابل سیرالئون به جام ملت ها صعود خواهد کرد. قرعه کشی نیجر را به جام ملت ها می برد. سوت به صدا درآمد و موسیمان از صعود خوشحال شد، تلویزیون آفریقای جنوبی این صعود را تبریک گفت و رئیس فدراسیون فوتبال نیز پیام تبریک ارسال کرد، اما کنفدراسیون فوتبال آفریقا با توضیح قوانین جدید آنها را از خواب بیدار کرد.

همین اتفاق حدود 4 سال بعد برای تراکتورسازی تبریز و تونی اولیویرا پرتغالی رخ داد. تراکتور و تونی در آخرین روز از لیگ برتر چهاردهم، دقایق تلف شده بازی با نفت تهران را مدیریت کردند، به امید اینکه سپاهان متوقف شود و با تساوی قهرمان شود و همزمان با سوت پایان بازی چندین بار ده ها هوادارشان پریدند وسط زمین و با تونی جشن گرفتند اما خیلی زود خبر رسید سپاهان قهرمان شد و نایب قهرمان به تراکتور رفت!

این گاف تاریخی موسیمانا و دستیارانش که ناشی از عدم آگاهی از قوانین بود باعث کناره گیری او از هدایت تیم ملی کشورش شد و حالا شاید به زودی او را روی نیمکت استقلال ببینیم. جالب اینجاست که با این میزان اشراف به قوانین، استقلال به دنبال گزینه ای بود که به قول مدیرعاملش کاریزماتیک باشد. خب، این گاف عجیب احتمالاً از شخصیتی با کاریزما می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *