خبرگرافی

آخرین مطالب

همکاران

از نوآوری های جدید در بومی سازی تا امکان همکاری مشترک کروز با قطعه سازان خرد

بازار؛ گروه خودرو: شرکت صنایع تولیدی کروز فعالیت ها و توانمندی های خود را در نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو 1403 که از 9 خرداد لغایت 1 تیرماه برگزار می شود، به نمایش می گذارد.

شرکت صنایع ساخت کروز در این نمایشگاه محصولات جدید و بومی سازی شده ای را به نمایش گذاشته است که نشان از افزایش سطح داخلی سازی قطعات و کمک به جهش تولید خودرو دارد.

داخلی سازی قطعات خودرو؛ از صندلی گرفته تا قطعات پیشرفته و منحصر به فرد

آنچه در این نمایشگاه مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت، وجود یک خودروی مفهومی بود که در آن از 130 قطعه داخلی استفاده شده بود. صنایع ساخت کروز توانسته است تمامی این قطعات را درونی کند که برخی از آنها شامل قطعات تک و پیشرفته مانند قطعات ACU و ECU می باشد.

ECU (واحد کنترل الکترونیکی) کامپیوتر خودرویی است که با الکترونیک ساختن کنترلرها وظیفه کنترل سنسورها و عملکردهای خودرو را بر عهده دارد. یکی از قطعات پیشرفته خودرو است.

در دنیا تنها چند کشور قادر به تولید این قطعه کاربردی هستند که هم اکنون با تلاش مهندسان و متخصصان شاغل در شرکت کروز داخلی سازی شده است. به جرات می توان گفت بزرگ ترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور با داخلی سازی، تولید و ایجاد اشتغال به دستاوردهای بزرگی در صنعت خودرو دست یافته است و آخرین آن بومی سازی سخت افزار و نرم افزار «ECU» برای خودروهای توربوشارژ است.

نه تنها این قطعه، بلکه این شرکت توانسته است بیشتر قطعات خودرو را بومی سازی کند تا به صنعت خودرو کمک کند، قطعاتی که قبلا وارد می شد.

داخلی سازی ایربگ های جانبی و پرده ای در شرکت کروز سازی

از جمله محصولات جدید شرکت تولیدی کروز می توان به قطعات ECU دوگانه سوز و تک سوخته اشاره کرد. همچنین از دیگر قطعات داخلی ACU (مغز متفکر کیسه هوای خودرو) می باشد که در نسخه جدید دارای عملکرد کیسه هوای پرده ای نیز می باشد که شامل سخت افزار و نرم افزار آن می شود.

از نوآوری های جدید در بومی سازی تا امکان همکاری مشترک سفرهای دریایی با سازندگان قطعات کوچک

ایربگ پرده ای در واقع نوعی فناوری ایربگ است که در خودروهای مدرن با ایمنی بالا استفاده می شود و قادر است از برخورد سر سرنشینان به شیشه های کناری خودرو در هنگام تصادف جلوگیری کند. همچنین در صورت شکستن شیشه شیشه های جانبی ایربگ پرده ای از تماس خرده شیشه با صورت و بدن سرنشینان جلوگیری می کند.

از دیگر محصولات عرضه شده در نمایشگاه قطعات خودرو در غرفه کروز می توان به قسمت رادار نقطه کور اشاره کرد.

آنچه در این نمایشگاه بیشتر به چشم می آید، همکاری این شرکت تولیدی با سایر قطعه سازان است، به گونه ای که در راستای خودکفایی 100 درصدی، با ابتکار صنایع ساخت کروز، امکان همکاری این شرکت بزرگ با قطعه کوچک فراهم شده است. تولید کنندگان ارائه شده است. تولیدکنندگان می توانند با حضور در غرفه این شرکت در نمایشگاه قطعات از شرایط همکاری با گروه بزرگ کروز مطلع شوند.

باید گفت؛ شرکت کروز به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین تولیدکننده قطعات خودرو در غرب آسیا از بدو تاسیس در سال 1361 تا به امروز همواره استراتژی خاصی را مبنای کار خود قرار داده است و آن عرضه محصولات باکیفیت و مطمئن برای رفع نیازهای صنایع کشور با استفاده از فرصت های موجود برای نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی همگام هستند.

علاقه مندان برای بازدید از غرفه کروز می توانند از 9 خرداد تا 1 تیرماه و از ساعت 8 صبح تا 15 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران از دستاوردهای این شرکت در صنعت خودرو دیدن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *