خبرگرافی

آخرین مطالب

همکاران

اروپا از برقی‌ها فاصله گرفت

اروپا از برقی‌ها فاصله گرفت

داده‌های صنعت خودروی اروپا نشان می‌دهد که فروش خودروهای جدید باتری‌دار در اتحادیه اروپا در ماه می نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است که منجر به کاهش 30 درصدی در آلمان شد.

آلمان، بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی، یارانه خودروهای برقی را در اوایل دسامبر به عنوان بخشی از توافق بودجه سال 2024 متوقف کرد. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، شاهد کاهش 16 درصدی فروش خودروهای برقی بوده ایم. مجموع فروش خودروهای جدید در این بلوک در اردیبهشت ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل 3 درصد کاهش داشته که دومین کاهش در سال جاری بوده است.

تقاضا برای خودروهای الکتریکی در اروپا در ماه‌های اخیر پس از چندین سال رشد قوی کاهش یافته است، در حالی که رقابت برای تولید مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر تشدید شده است.

هفته گذشته، کمیسیون اروپا اعلام کرد که برای محافظت از خودروسازان داخلی در برابر هجوم واردات خودروهای الکتریکی ارزان قیمت، تعرفه‌های موقت تا 38.1 درصد را بر خودروهای الکتریکی ساخت چین از ماه جولای اعمال خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خودروهای الکتریکی آمریکایی تسلا هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد با اجرایی شدن اقدامات اتحادیه اروپا، قیمت مدل 3 ساخت چین خود را افزایش دهد. شرکت ایلان ماسک در ماه می 34.2 درصد کاهش در اتحادیه اروپا ثبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *