آخرین مطالب

همکاران

آغاز واریز وام قرض الحسنه 300 میلیونی برای دهک های 1 تا 9

خبرنگار شکیبا باخال زاده: بانک رسالت یکی از بانک هایی است که سود بسیار کمی برای پرداخت وام دارد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و به همین دلیل افراد زیادی به آن علاقه مند هستند و به دنبال وام گرفتن از این بانک هستند.

وام وام 300 میلیون تومانی با کارمزد 2 درصد بانک رسالت

وام بانک رسالت با کارمزد 2 درصد تا سقف 300 میلیون تومان با افتتاح حساب قرض الحسنه و حداقل سپرده 3 ماهه و حداکثر 6 ماهه قابل دریافت است. مدت زمان بازپرداخت وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر 60 ماه (برای سقف 300 میلیون تومان) است و به طور کلی مدت بازپرداخت اقساط این وام بستگی به سپرده گذاری دارد. یعنی هر چه مدت سپرده شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می یابد. به عنوان مثال به ازای هر ماه واریز اضافه، 2 ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می شود.

برای دریافت وام با حق ماموریت، اخذ معدل الزامی است. کسب معدل حساب جاری یا پس انداز تفاوتی ندارد و با حفظ سپرده ها و گردش پول، معدل حساب به شما تعلق می گیرد. همچنین به ازای هر یک ماه افزایش سپرده، 20 درصد از مبلغ سپرده به میانگین امتیازات حساب شما اضافه می شود.

وام 300 میلیون تومانی بدون کارمزد بانک رسالت تنها یک تفاوت با وامی دارد که قبلا توضیح دادیم. تفاوت این دو وام در کارمزد آنهاست. وام اول 4 درصد کارمزد دارد و این وام بدون کارمزد می باشد.

این وام بانک رسالت برای کسانی که مرجع مرجع آنها در مورد دریافت وام با کارمزد تردید شرعی داشتند و یا علاقه مند به دریافت تسهیلات بدون کارمزد هستند بسیار مناسب است.

سقف این وام 300 میلیون تومان و بدون کارمزد است. برای دریافت این وام نیاز به افتتاح حساب وام و سپرده (حداقل 3 ماهه) دارید.

دانستن جزئیات وام های بانکی مختلف به شما کمک می کند تا تصمیمات مالی بهتری بگیرید. تصمیمی که به بهترین وجه با نیازها و شرایط مالی شما مطابقت دارد. پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید:

مراحل ثبت وام از بانک رسالت

از آنجایی که اکثر خدمات بانک رسالت به صورت اینترنتی ارائه می شود، درخواست و ثبت وام در بانک رسالت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تمامی مراحل ثبت نام وام بانک رسالت به صورت کاملا اینترنتی انجام می شود. در مقاله زیر تمامی مراحل ثبت نام را به طور کامل می خوانیم:

1. افتتاح حساب قرض الحسنه بانک رسالت

اولین مرحله دریافت تسهیلات از بانک رسالت افتتاح حساب قرض الحسنه در این بانک است. افتتاح حساب قرض الحسنه به صورت کاملا آفلاین و از طریق سایت www.rqbank.ir انجام می شود.

نکات مهمی در رابطه با سامانه new.mresalat.ir برای افتتاح حساب قرض الحسنه در بانک رسالت وجود دارد که حتما باید رعایت کنید. این نکات به شرح زیر است:

برای انجام مراحل احراز هویت، لازم است با دوربین جلوی تلفن همراه (سلفی) فیلم بگیرید. بنابراین برای افتتاح حساب از طریق تلفن همراه وارد این سامانه شوید.

در این ویدیو باید شرایط زیر رعایت شود:

دوربین باید کاملاً جلوی صورت شما باشد.

محل فیلمبرداری باید مکانی آرام و بدون سروصدا و سکوت باشد.

نور نباید پشت سر شما باشد. (بهترین موقعیت: نور رو به شماست.)

فیلم خود را بدون عینک ضبط کنید.

زاویه دوربین باید از ابتدا تا انتهای ضبط ثابت باشد. (هنگام فیلمبرداری راه نروید و دوربین را در مکانی ثابت قرار دهید.)

2. برای تعیین محل زندگی خود، علاوه بر نوشتن آدرس، باید مکان را نیز روی نقشه مشخص کنید. بنابراین آدرس و مکان دقیق را روی نقشه انتخاب کنید. (توجه داشته باشید که کارت بانکی شما به این آدرس ارسال خواهد شد.)

3. برای تعیین مرکز اجتماعی بانک رسالت پیشنهاد می شود نزدیک ترین مرکز اجتماعی به محل سکونت خود را انتخاب کنید.

4. قبل از شروع فرآیند افتتاح حساب، موارد زیر را آماده کنید:

کارت ملی یا کد رهگیری صاحب حساب

سیم کارت فعال به نام صاحب حساب

کاغذ سفید بدون خط

خودکار آبی یا سیاه

2. برآورد تسهیلات

پس از افتتاح حساب وام رسالت و سپرده حداقل 3 ماهه وارد باجه مجازی بانک رسالت به آدرس pishkhan.rqbank.ir شوید. در ادامه گزینه برآورد وام را انتخاب کرده و با وارد نمودن اطلاعات خود، برآورد تسهیلات به شما نمایش داده می شود. برآورد تسهیلات امتیاز حساب شما و میزان اعتباری که می توانید دریافت کنید را تعیین می کند.

ضمناً یادآور می شویم که برای افزایش امتیاز وام بانک رسالت دو راه وجود دارد:

افزایش مدت زمان خواب

انتقال امتیاز از حساب های دیگر

3. اعتبارسنجی

مرحله سوم ثبت نام وام های بانک رسالت، فرآیند اعتبارسنجی است که برای تعیین میزان وام قابل دریافت، مدت بازپرداخت اقساط و نوع ضمانت انجام می شود. اعتبار سنجی بانک رسالت از طریق سامانه imerat.ir انجام می شود.

اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام در سامانه مرآت:

مشخصات فردی

اطلاعات درآمد

مشخصات حرفه ای و شغلی (آپلود اسنادی که درآمد شما را نشان می دهد)

اطلاعات در مورد شغل دوم (اگر شغل دوم دارید)

به طور میانگین نتیجه اعتبارسنجی سامانه مرات 7 تا 10 روز پس از ثبت درخواست اعتبارسنجی، از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود و این گواهی به مدت یک سال قابل استفاده است.

قابلیت بازپرداخت اقساط هر ماه، ظرفیت بدهی و سقف تعهد معیارهایی است که در اعتبارسنجی لحاظ می شود.

پس از تعیین رتبه در سامانه مرات، متقاضیان وام در گروه های مختلف قرار می گیرند. نتیجه اعتبارسنجی در ادامه وام و شرایط آن بسیار موثر است. هر یک از این گروه های رتبه بندی مختلف و جزئیات آنها به شرح زیر است:

درجه حق بیمه: متقاضی وام دارای رتبه حق بیمه نیازی به ارائه سفته الکترونیکی به عنوان ضمانت ندارد و پرونده به صورت خودکار تکمیل می شود.

رتبه بندی کاملاً واجد شرایط: متقاضی وام کاملاً واجد شرایط باید یک سفته الکترونیکی و یک ضامن معتبر برای امضا در پشت سفته ارائه دهد.

رتبه بندی متناسب: متقاضی وام با رتبه بندی متناسب باید یک سفته الکترونیکی با امضای خود و یک سفته الکترونیکی دیگر با امضای ضامن معتبر ارائه کند.

رتبه بندی نامتناسب: متقاضی وام با رتبه نامتناسب نمی تواند تسهیلات دریافت کند.

4. دریافت سفته الکترونیکی

سفته الکترونیکی نسخه دیجیتالی همان سفته قدیمی است که به صورت الکترونیکی و آنلاین صادر می شود. با استفاده از این نوع سفته، مانند نسخه های سنتی و قدیمی، صادرکننده متعهد می شود که مبلغ مشخصی را در تاریخ تعیین شده به گیرنده سفته بپردازد. از رایج ترین کاربردهای سفته الکترونیکی می توان به دریافت وام و تسهیلات، ضمانت حسن انجام کار و سایر ضمانت ها اشاره کرد.

سفته الکترونیکی مورد تایید بانک رسالت از طریق سامانه ICUP به آدرس icup.ir تهیه می شود. همچنین اقداماتی که ضامن برای سفته باید انجام دهد از طریق این سامانه انجام می شود (توجه داشته باشید که ضامن باید قبل از دریافت سفته الکترونیکی حساب باز کرده و کمک هزینه را اعتبار سنجی کرده باشد). مدارک مورد نیاز برای خرید سفته الکترونیکی، مدارک هویتی گیرنده (نام، شماره حساب، شماره همراه و مبلغ سفته) است.

5. نهایی کردن درخواست وام و امضای قرارداد

مراحل ثبت نام کلیه وام های بانک قرض الحسنه رسالت تا مرحله چهارم (دریافت سفته الکترونیکی) یکسان می باشد. بسته به نوع وامی که دارید، مرحله 5 (نهایی کردن درخواست وام و امضای قرارداد) متفاوت است. جزئیات مرحله نهایی درخواست وام و امضای قرارداد به شرح زیر است:

نهایی شدن درخواست وام و امضای قرارداد وام ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۲ درصد از بانک رسالت:

آخرین مرحله ثبت نام وام با کارمزد 2% بانک رسالت با عقد قرارداد از طریق همکار بانک انجام می شود. برای نهایی شدن این فرآیند، با ثبت درخواست تسهیلات و درج اطلاعات میزان و مدت درخواست وام با توجه به برآورد تسهیلات، درخواست شما ثبت می شود.

پس از ثبت درخواست، پرونده شما بررسی خواهد شد. در صورت تایید درخواست وارد مرحله امضا می شوید. با امضای آنلاین قرارداد، مراحل وام به پایان می رسد و اعتبار شما پس از 1 تا 2 روز کاری واریز می شود.

نهایی شدن درخواست وام و امضای قرارداد وام 300 میلیون تومانی بدون کارمزد بانک رسالت:

برای نهایی شدن ثبت نام وام بدون کارمزد بانک رسالت باید از طریق سامانه new.mresalat.ir اقدام نمایید. با عضویت در این سایت، با انتخاب گزینه درخواست وام قرض الحسنه بدون کارمزد اعضا، درخواست خود را نهایی کنید و منتظر نتیجه استعلام باشید. اگر واجد شرایط دریافت وام بدون کارمزد باشید، وارد فرآیند امضای قرارداد می شوید و سپس اعتبار وام خود را دریافت می کنید.

وام بانک رسالت برای ازدواج یا فرزندآوری

برای دریافت وام ازدواج یا فرزندخواندگی بانک رسالت، ابتدا باید در تسهیلات قرض الحسنه ازدواج یا فرزندخواندگی بانک مرکزی به نشانی www.ve.cbi.ir ثبت نام کنید و هنگام تعیین شعبه دریافت وام، بانک رسالت را انتخاب کنید.

تمامی مراحل ثبت نام این وام مانند سایر وام های بانک رسالت به صورت کاملا آفلاین و طبق مراحل زیر انجام می شود:

ثبت درخواست عضویت، افتتاح حساب و بارگذاری مدارک ازدواج یا فرزند از طریق سامانه www.mresalat.ir (ام رسالت)

مراجعه به افسر تأیید اسناد به آدرس وام گیرنده

دریافت پیام نتیجه اعتبارسنجی متقاضی وام

تکمیل پرونده وام و خرید سفته الکترونیکی توسط وام گیرنده و ضامن معتبر از طریق سامانه www.icup.ir.

درخواست وام ازدواج یا داشتن فرزند از طریق سامانه همراه بانک (در قسمت توضیحات عنوان وام، عبارت «ازدواج/فرزند» را ذکر کنید.

امضای قرارداد از طریق بانک

واریز تسهیلات ازدواج یا فرزندآوری

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام

مدارک هویتی شما هنگام افتتاح حساب دریافت می شود، اما مدارک شغلی، درآمد، دارایی و گردش حساب شما نیز مهم است.

برای ثبت نام وام بانک رسالت می توانید به پیشخوان مجازی رسالت مراجعه کنید.

درخواست وام قرض الحسنه بدون کارمزد از طریق سامانه وام رسالت (www.mresalat.ir) انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *