آخرین مطالب

همکاران

کیا تلوراید و کیا سورنتو به ایران می‌آیند

به گزارش بازار، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه دو کراس اوور پرطرفدار و پرفروش وارداتی در بازار ایران طی دهه 1390 بودند. در دور جدید واردات این خودروها به دلیل گرانی امکان ورود به حالت عادی را نداشتند. با این حال، آزاد شدن واردات برای جانبازان با شرایط راحت تری باعث شده تا به زودی کیا سورنتو و برادر بزرگترش کیا تلوراید را در ایران ببینیم.

خودروهای کیا سورنتو و کیا تلوراید توسط وارد کننده خودروهای کیا به ایران، کوشا خودرو عرضه می شود. این خودروها تنها از طریق ثبت نام خودروهای وارداتی جانبازان شانس ورود به ایران را دارند، بنابراین هر دو خودرو در تعدادی از ورودی ها شانس ورود به بازار ایران را خواهند داشت. همین موضوع باعث می شود قیمت کیا تلوراید جدید و کیا سورنتو در بازار آزاد تفاوت چشمگیری با قیمت رسمی این خودروها داشته باشد.

کیا تلوراید، تنها شش سیلندر وارداتی در دور جدید!

در صورت ورود کیا تلوراید به بازار ایران، تنها خودروی جدید وارداتی با موتور شش سیلندر خواهد بود. این SUV ابعاد بزرگتری نسبت به کیا سورنتو دارد. کیا تلوراید از یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد. حداکثر بازده این موتور 291 اسب بخار و 355 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انحصاری کیا با نام سوپرماتیک وظیفه انتقال نیرو را در این خودرو بر عهده دارد. قیمت پایه کیا تلوراید حدود 36 هزار دلار (2.2 میلیارد تومان) است.

یکی دیگر از خودروهای وارداتی و جدید کوشا خودرو، کیا سورنتو، احتمالا مانند گذشته با موتورهای چهار سیلندر 2.5 لیتری به دست مصرف کنندگان ایرانی خواهد رسید. حدود یک دهه از آخرین باری که کیا سورنتو با موتور شش سیلندر وارد بازار ایران شد می گذرد. این خودرو با موتورهای مختلف 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و توربوشارژ یا 3.5 لیتری شش سیلندر در بازارهای جهانی موجود است. با انتشار کاتالوگ خودروهای وارداتی توسط کوشا خودرو مشخص می شود کیا سورنتو وارداتی چه موتوری خواهد داشت. قیمت پایه کیا سورنتو حدود 33 هزار دلار (2 میلیارد تومان) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *