کیا اسپورتیج ۲۰۲۶ هنگام تست در آلمان دیده شد، فیس‌لیفت برای کراس‌اوور محبوب

به گزارش بازار، کیا اسپورتیج یکی از کراس اوورهای محبوب کیا در بازار ایران و جهان است که نسل های مختلف آن در کشورمان نیز به فروش رسیده است. در حالی که هنوز نسخه های جدید این خودرو به بازار ایران نرسیده، تصاویری از کیا اسپورتیج 2026 با روکش های استتاری منتشر شده است. این خودرو در اواسط نسل خود قرار دارد و زمان فیس لیفت فرا رسیده است. اسپورتیج جایگاه بالاتری نسبت به کیا سلتوس در سبد محصولات کیا دارد.

نسل فعلی کیا اسپورتیج با کد NQ5 از سال 2021 وارد بازار شده و در سال 2026 به پنجمین سال یا نیمه عمر خود می رسد و به همین مناسبت شرکت کره ای ظاهر این خودرو را تا حدودی تغییر می دهد. بیشتر تغییرات به نمای جلو از جمله چراغ های جلوی عمودی اختصاص دارد. سپرهای جلو و عقب نیز اصلاح شده و چراغ های عقب دارای گرافیک جدیدی هستند. جلوپنجره مدل فیس لیفت مستطیل شکل خواهد بود و چراغ های روشنایی روز در لبه های بیرونی سپر قرار خواهند گرفت. تصاویر این کراس اوور هنگام تست در نوربرگ رینگ با پوشش های استتاری ثبت شده است. به لطف روکش هایی که به بدنه خودرو متصل شده اند، تغییرات این مدل نسبت به نسخه فعلی قابل تشخیص است.

مشخصات فنی و احتمالی کیا اسپورتیج 2026

نسخه ای از کیا اسپورتیج 2026 که در تصویر مشاهده می کنید نمونه شاسی کوتاه این خودرو است که برای بازار اروپا در نظر گرفته شده است. بنابراین، مدل های عرضه شده در آمریکای شمالی و خاورمیانه ممکن است ظاهر متفاوتی داشته باشند.

هنوز مشخص نیست که نسخه فیس لیفت موتورهای جدیدی خواهد داشت یا خیر. کیا اسپورتیج فعلی در اروپا با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با فناوری هیبریدی ملایم عرضه می شود. حداکثر بازده این موتور 150 اسب بخار است و با گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه عرضه می شود.

مشتریان همچنین می توانند نسخه هیبریدی کامل این خودرو را انتخاب کنند که از ترکیب موتور 1.6 لیتری توربوشارژر، موتور الکتریکی و بسته باتری 1.49 کیلوواتی تشکیل شده است. حداکثر بازده ترکیبی این مدل 229 اسب بخار است.

نوربرگ رینگ

این خودروساز کره ای همچنین نسخه پلاگین هیبریدی اسپورتیج را در برخی بازارها عرضه می کند. موتور احتراق داخلی این نوع با نسخه هیبریدی مشترک است، اما موتور الکتریکی آن قدرتمندتر به نظر می رسد و بسته باتری آن دارای ظرفیت 13.8 کیلووات ساعت است. حداکثر بازده موتور هیبریدی پلاگین کیا اسپورتیج 265 اسب بخار است. این خودرو در حالت تمام برقی تا 69 کیلومتر را طی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *