چرا همه فعالیتهای فرهنگی و هنری را تعطیل می کنید؟

سعید رجبی فروتن در کانال شخصی خود نوشت:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، فعالیت های فرهنگی و هنری را به مدت یک هفته تعطیل اعلام کرد.

این تصمیم در پی اعلام عزای عمومی از سوی رهبری و ادای احترام به جان باختگان حادثه تلخ اخیر است. نکته ای که در این زمینه باید به آن اشاره کرد این است که رهبر انقلاب به مدت 5 روز عزای عمومی اعلام کرده اند و انتظار می رود در این مدت فعالیت های دور از عرف این پنج روز به صورت موقت برگزار نشود.

از آنجایی که بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری دارای وزن و جدیت هستند و مخاطبان خود را به عرصه اندیشه و اندیشه فرا می خوانند، تداوم آن ها بی احترامی به روح درگذشتگان نیست و چیزی از مراسم و آیین های روزهای آینده کم نمی کند.

تعطیلی کنسرت های موسیقی، توقف اجرای نمایش های صحنه ای شاد و نمایش فیلم های طنز و جشنواره های هنری در مدت پنج روز اعلام شده تصمیمی صحیح و ضروری است، اما تعمیم آن به تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری غیر ضروری و نشان دهنده بی توجهی به فرهنگی است. و نیازهای هنری و مصرف. مردم دارد

در هفته آینده مردم اوقات فراغت خود را با دسترسی به برنامه های رادیویی و آرشیو محتوای تریبون های نمایشی و محتوای سایر رسانه ها پر خواهند کرد، اما توقف کلیه نمایش ها، نمایش فیلم ها، نمایشگاه های فرهنگی و هنری در اماکن و فرهنگسراها از دیگر نتایج آن است. از رکود و افسردگی به دنبال ندارد و عوارض روحی و روانی خوبی برای افراد ندارد.

ابهام در اطلاعیه صادره زمانی دوچندان می شود که برخی مراکز مانند کتابخانه های عمومی و کتابفروشی ها و رسانه های مکتوب و مجازی اساساً ارائه دهنده خدمات فرهنگی بوده و به فعالیت های فرهنگی می پردازند. آیا ادامه خدمت رسانی به این مراکز نفی دستور تعطیلی فعالیت فرهنگی نیست؟

ابهام زدایی اطلاعیه صادره و شفاف سازی در مورد آن می تواند تصویر بهتری از درایت و وسعت اندیشی مدیران وزارتخانه مذکور را نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *