آخرین مطالب

همکاران

وام بدون ضامن 100 میلیونی بانک تجارت با اقساط 48 ماهه

بانک تجارت در طرح «وام بدون ضامن» خود به افرادی که مستمری و حقوق خود را از این بانک دریافت می کنند، وام حداقل 50 میلیون تومان و حداکثر 100 میلیون تومان می دهد. دریافت این تسهیلات الزامی به داشتن ضامن رسمی نمی باشد و متقاضیان می توانند پس از تایید اعتبار و ارائه نامه کسر حقوق در لیست مشمولان قرار گیرند. نرخ سود اعلامی این وام 23 درصد است و وام گیرنده حداکثر 48 ماه فرصت دارد تا وام را بازپرداخت کند.

جزئیات وام بدون وثیقه بانک تجارت

پیش نیاز دریافت وام بدون ضامن 100 میلیون تومانی از بانک تجارت، افتتاح حساب قرض الحسنه در این بانک است. ضمناً این وام تنها به افرادی پرداخت می شود که دارای رتبه اعتباری «ب»، «الف» یا «ج» از بانک مرکزی باشند.

مبلغ اقساط وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن بانک تجارت چقدر است؟

پس از دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک تجارت با سود 23 درصد و بازپرداخت 48 ماهه، وام گیرنده باید در هر قسط سه میلیون و 205 هزار تومان به بانک تجارت پرداخت کند. مجموع اصل مبلغ وام و سود 23 درصدی نیز در پایان سررسید به 153 میلیون تومان می رسد.

گفتنی است، وام گیرنده موظف به پرداخت یک میلیون و 100 هزار تومان هزینه تشکیل پرونده و اعتبار خواهد بود.

در سال های اخیر برخی بانک ها از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرستان خانوار برای تسهیل در پرداخت وام های خرد استفاده کرده و از این طریق به متقاضیان خود وام داده اند.

به عنوان مثال در اواخر دهه 90 بانک کشاورزی به عنوان اولین بانک کشور در راستای اجرای دستور بانک مرکزی، تسهیلاتی با کارت اعتباری یارا برای کشاورزان در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که در بانک کشاورزی حساب اعتباری داشتند و یارانه خود را از طریق این بانک دریافت می کردند؛ با استفاده از این کارت می توانستند کالا و خدمات را تا سقف 50 میلیون ریال خریداری کنند و پشتیبانی این کارت نیز حساب های یارانه ای مردم بود.

اما گاهی اخباری مبنی بر تخصیص وام با کارت یارانه ای از سوی برخی قرض الحسنه و بانک ها به گوش می رسد که صحت ندارد. به عنوان مثال اخیراً قرض الحسنایی در تهران مدعی اعطای وام 10 میلیون تومانی با کارت یارانه شده بود که بلافاصله توسط پلیس فتا تکذیب شد.

اعضای شورای اسلامی بهمن ماه سال گذشته در جریان بررسی بند هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، واریز تسهیلات بانکی به حساب یارانه و سهام عدالت را تضمین کردند.

اگرچه این موضوع در بودجه سال گذشته لحاظ شده بود اما ضمانت اجرای کامل برای آن در نظر گرفته نشد و به درستی اجرا نشد. وثیقه کارت یارانه مخالفانی دارد که معتقدند مبلغ حساب یارانه افراد تنها می تواند بخش کوچکی از مبلغ پرداختی وام از جمله وام ازدواج را پوشش دهد و بنابراین نمی توان وام های با مبالغ بالا را تنها با حساب یارانه تضمین کرد. حقوق صاحبان سهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *