واریز وام یارانه 60 میلیونی بدون سپرده برای همه دهک ها

افرادی که می خواهند تسهیلات 300 میلیون تومانی با سود 23 درصد از بانک ایران زمین دریافت کنند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین اعتبار اشتغال آنها باید به تایید بانک برسد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات الزامی است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به مبلغ وام و میانگین مدت حساب متغیر بوده و بین 12، 18 یا 24 ماه تغییر خواهد کرد. در مدت پرداخت اقساط یک درصد سود به اصل سپرده مشتریان اضافه می شود.

با توجه به شرایط ذکر شده و مدت بازپرداخت 24 ماهه این وام، مبلغ هر قسط 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان است. سود کل این تسهیلات به 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان می رسد. مبلغ وام و سود آن 377 میلیون و 87 هزار و 803 تومان است.

بانک ایران زمین یکی از بانک های خصوصی شناخته شده در کشور است که فعالیت خود را از سال 1388 آغاز کرد و موسسان این بانک با تشکیل گروهی از کارشناسان از اقشار مختلف از جمله فعالان بخش های مختلف اقتصادی از جمله تولید و خدمات، کارشناسان بانکی، جامعه پزشکی و مهندسی، دانشگاهیان، فرهنگیان و تعاونی ها. در حال حاضر این بانک در قالب خدمات سپرده، ریالی و ارزی به مشتریان خود خدمات رسانی می کند.

مشتریان بانک صادرات که دارای سپرده قرض الحسنه در این مجموعه هستند، می توانند نسبت به دریافت وام «سپهر» اقدام کنند. سقف این تسهیلات 300 میلیون تومان بدون سود است.

به گزارش کماپرس به نقل از رده بندی، افرادی که می خواهند وام 300 میلیون تومانی بدون بهره و با کارمزد چهار درصد از این مجموعه دریافت کنند، تنها باید 10 میلیون تومان در حساب خود نگهداری کنند و باید ضامن رسمی داشته باشند. علاوه بر این افراد باید دو تا ۱۲ ماه سپرده داشته باشند تا بتوانند برای این تسهیلات اقدام کنند. مردم 36 ماه فرصت دارند تا این وام را بازپرداخت کنند.

با توجه به شرایط ذکر شده و مدت پرداخت و نرخ کارمزد، مبلغ هر قسط به 8 میلیون و 857 هزار و 196 تومان می رسد و کل سود این تسهیلات 18 میلیون و 859 هزار و 38 تومان است. مجموع وام و سود آن نیز به 318 میلیون و 859 هزار و 38 تومان می رسد.

بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک خصوصی و در قالب سهام عمومی با نام اصلی بانک صادرات و معادن ایران در پانزدهم شهریور ماه 1331 فعالیت خود را آغاز کرد.این مجموعه با 13 نفر شروع به کار کرد اما در حال حاضر بیش از هزار نفر مشغول به کار در این مجموعه بانکی در حال حاضر بانک صادرات ایران بیش از 2700 شعبه داخلی و 20 شعبه خارجی دارد و انواع خدمات بانکی مجاز را به مشتریان خود ارائه می دهد.

این گروه در طول فعالیت خود توانسته لوح تقدیر مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، نشان ملی توسعه کیفیت خدمات در صنعت بانکداری و … را دریافت کند.

پرداخت 60 میلیون وام قرض الحسنه به یارانه بگیران آغاز شد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تا امروز سابقه اعطای تسهیلات بانکی 100 میلیون تومانی در آموزش و پرورش نداشتیم که در قالب این تفاهم نامه اتفاق افتاد. البته استان ها سقف وام را با توجه به تعداد فرهنگیان تعیین کردند، یعنی به جای 100 میلیون تومان، 50 یا 60 میلیون تومان پرداخت کردند.

به نقل از تسنیم، سید سعید مقدم زاده; مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اعطای وام به فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش طی سال های گذشته تفاهم نامه های مختلفی با بانک ملی داشته که آخرین آن مربوط به سال 1398 است. وام به فرهنگیان اختصاص یافت و این تفاهم نامه تا سال 1401 برقرار بود.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و رویکرد جدید دولت و وزارت آموزش و پرورش در مهر 1401، موفق شدیم تفاهم نامه جدیدی با بانک ملی ایران منعقد کنیم و بر اساس آن 14 هزار میلیارد تومان اعتبار اعطای تسهیلات 12 درصدی مرابحه به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و از مهر 1401 تا امروز 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تا امروز سابقه اعطای تسهیلات بانکی 100 میلیون تومانی در آموزش و پرورش نداشتیم که در قالب این تفاهم نامه اتفاق افتاد. البته استان ها سقف وام را با توجه به تعداد فرهنگیان تعیین کردند، یعنی به جای 100 میلیون تومان، 50 یا 60 میلیون تومان پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه جدید در واقع تمدید همان تفاهم نامه مهر 1401 است و امتیازات جدیدی را در اختیار فرهنگیان قرار می دهد، گفت: در مذاکره با بانک ملی ایران مقرر شد برای مبلغ ماهانه ما واریز به بانک برای پرداخت حقوق معادل 2.5 درصد آن برای پرداخت وام فرهنگیان در اختیار ما قرار گیرد.

بدون سپرده و با ضامن وام بگیرید

مقدم زاده ادامه داد: بنابراین 2.5 درصد از مبلغ واریزی حقوق در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد تا بتوانیم وام قرض الحسنه را با کارمزد 4 درصد به فرهنگیان پرداخت کنیم. این وام نیاز به سپرده گذاری ندارد و نیاز به ضامن فرهنگی دارد.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی اعطای وام به فرهنگیان به زودی به استان ها ارسال و بر اساس عملکرد واریز حقوق در استان ها تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف پرداخت وام 36 ماهه است و در 4 استان (اصفهان، قزوین، تهران و شهرستان های استان تهران) نیز به صورت غیرحضوری وام دریافت شده است تا فرم الکترونیکی و پس از تایید آموزش و پرورش به بانک ارسال می شود و در صورت تکمیل مدارک پس از حدود 10 روز کاری مبلغ وام به حساب متقاضی دریافت تسهیلات واریز می شود.

وی درباره چاره اندیشی برای پرداخت رفاه به فرهنگیان گفت: در راستای توسعه در حوزه رفاهی و معیشتی فرهنگیان تمام تلاش وزیر آموزش و پرورش و معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع این است که ایجاد را دنبال کنند. سازمان بهزیستی معلمان با تجمیع منابع و تمرکز بیشتر در این حوزه می توان خدمات رسانی کرد.

مقدم زاده در ادامه به این سوال که معلمان از مدارس طرح اسکان نوروزی و وضعیت نامناسب آنها گلایه دارند، پاسخ داد. وی بیان کرد: با وجود کمبودها، امسال تلاش می کنیم به سمتی برویم که کلاس های «ج» که از امکانات کمتری برخوردار هستند را حذف کنیم. لازم به ذکر است که وزارت آموزش و پرورش عضو اصلی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور است و می توان گفت ظرفیت اسکان وزارت آموزش و پرورش به صورت جزئی تبدیل به پشتوانه شده است و اگر مدارس را از چرخه خارج کنیم. از نظر خدمات گردشگری، به نظر می رسد گردشگری کشور دچار مشکل شود

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش کمبود فضای اقامتی در کشور را جبران می کند، شایسته است وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور نسبت به جبران این امر و ارتقای کیفیت خدمات و حفظ شأن مردم اقدام کنند. مربیان با تخصیص منابع و امکانات جدید کمک ویژه ای به وزارت آموزش و پرورش خواهد کرد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استقبال از طرح اسکان موقت فرهنگیان در بهار و تابستان زیاد است، ادامه داد: همچنین از اختصاص مدارس برای اسکان موقت راضی نیستیم و نمی خواهیم. مدارس به مراکز اقامتی تبدیل می شوند، اما در برخی شهرها و در مناطق ناگزیر کارکنان سایر موسسات و شهروندان عادی از مدارس طرح شهرک سازی استفاده می کنند.

مقدم زاده درباره کارت اعتباری توانا برای فرهنگیان گفت: این کارت مجازی از آبان ماه سال 1401 راه اندازی شده است و فرهنگیان آن را روی تلفن همراه خود نصب کرده و می توانند به صورت اقساطی خرید کنند.

وی افزود: توانا کارت با توجه به وضعیت حقوقی فرهنگیان اعتباری را برای خرید اقساطی اختصاص می دهد که تا سقف 24 قسط از آنها کسر می شود. این طرح هم اکنون در اکثر استان ها اجرا شده است و اجرای آن در تمامی استان ها بستگی به تقاضای فرهنگیان دارد و تا امروز 76 میلیارد تومان از آن خریداری شده است که بیشترین خرید مربوط به کالاهای دیجیتال (62 درصد)، پوشاک است. و هدایا، غذا، خانه و آشپزخانه و غیره

مقدم زاده بیان کرد: به دنبال این هستیم که تسهیلات سفر اقساطی به طلاب بدهیم یعنی به سفر بروند و سپس هزینه آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند و از طریق پلتفرم هایی مانند تووانا کارت و اتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که صندوق ذخیره فرهنگیان معتقد است که وظیفه ارائه خدمات به معلمان در دوران استخدام را ندارد، اظهار داشت: علت تاسیس فرهنگیان. صندوق ذخیره در دهه هفتاد قرار بود بستری برای ارائه خدمات رفاهی و معیشتی ایجاد کند. برای فرهنگیان بود، خدماتی که گاهی با ظرفیت های دولتی امکان پذیر نیست.

وی گفت: متأسفانه طی سال های گذشته شاهد فراز و نشیب هایی در صندوق ذخیره فرهنگیان بوده ایم که امیدواریم با تغییرات جدید مدیریتی و اصلاح روش ها، تغییر نگرش و تعامل سازنده صندوق ایجاد شود. با مجموعه های موجود در وزارت آموزش و پرورش مانند اداره کل رفاه و پشتیبانی امور رفاهی و معیشتی.» و در آخر شاهد کرامت فرهنگیان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *