نظر نماینده مجلس درباره افزایش قیمت بنزین



یکی از اعضای کمیسیون مجلس 90 گفت: افزایش قیمت سوخت تنها به افزایش هزینه حمل و نقل محدود نمی شود، بلکه قیمت به طور مستقیم و غیرمستقیم بر همه کالاها و خدمات تاثیر می گذارد. بنابراین باید از فشار اقتصادی بیشتر بر مردم جلوگیری شود.





سید کریم معصومی در مخالفت با افزایش قیمت بنزین گفت: هرگونه تغییر قیمت بنزین به دلیل تاثیرات گسترده آن بر زندگی مردم و اقتصاد کشور نیازمند مجوز رسمی از شورای اسلامی شهر بویژه در شرایط فعلی است که مردم با مشکلاتی روبرو هستند اقتصاد و تورم در حال مبارزه است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم فومن و شفت در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس به عنوان منتخبان مردم وظیفه دارند در این گونه مسائل از حقوق خود دفاع کنند، افزود: مردم مطمئن باشند که تصمیمی برای افزایش نرخ سوخت گرفته نشود. بدون بررسی کارشناسی و مجوز از مجلس تصویب نخواهد شد، نظارت مجلس بر این امر بسیار سخت گیرانه بوده و هرگونه تصمیم گیری صرفاً در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن مصالح عمومی اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به پیامدهای احتمالی افزایش قیمت سوخت، ادامه داد: افزایش قیمت سوخت تنها محدود به افزایش هزینه های حمل و نقل نیست، بلکه تمامی کالاها و خدمات به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر قرار می گیرند، بنابراین باید از فشار بیشتر به مردم جلوگیری شود. .

عضو کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی نیز تصریح کرد: مجلس به عنوان نماینده قانونی مردم همواره در کنار آنها بوده و بدون هماهنگی و رعایت قوانین هیچ تغییر قیمتی صورت نمی گیرد./خانه ملت



۰