نامه نمایندگان به همتی بخاطر اظهاراتش درباره وام‌های کلان

جمعی از نمایندگان شورای اسلامی شهر همتی در نامه ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی به اظهارات وی در خصوص پرداخت وام های کلان بانک ها به کارکنان خود و پرداخت بخشی از وام ازدواج در قالب خرید کالا واکنش نشان دادند. .

متن نامه به شرح زیر است:

به نام او

جناب آقای دکتر همتی؛ وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

سلام علیکم

با تبریک حلول ماه ربیع الاول اخیراً در یکی از برنامه های تلویزیونی ضمن دفاع از وام های کلان بانک ها به کارمندان خود از «پرداخت بخشی از وام ازدواج به صورت خرید» صحبت کردید. کالا» که نقض آشکار قانون بود. زیرا طبق اعلام بند (3) تبصره 13 قانون بودجه سال 1403 کل کشور، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج باید نقدی باشد.

این در حالی است که طبق نامه بانک مرکزی حداکثر 15 روز پس از ثبت نام توسط متقاضیان، مراحل خدمات دهی و تعیین شعبه، تشکیل پرونده حداکثر 10 روز و مبلغ وام باید آغاز شود. به حساب متقاضی واریز شود.

متأسفانه این نوع اظهارات حضرتعالی ثمره ای جز ناامیدی جوانانی که با هزار و یک امید تصمیم به ازدواج گرفته اند، ندارد، آن هم در شرایطی که مجموع تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تنها حدود 3 است. درصد از کل تسهیلات پرداختی.

لذا به عنوان وزیر اقتصاد دولت محترم جناب آقای مزیکیان که همواره به حق بر ارتقای شاخص عدالت تاکید داشته اند، از جنابعالی به عنوان وزیر اقتصاد انتظار می رود به جای ایجاد شبهه و شبهه، از این موضوع دفاع کنید. منافع بانک ها و کارتل های اقتصادی متخلف با جلوگیری از بنگاه ها بانک ها از طریق شرکت های تابعه اقماری خود و اتلاف منابع عمومی در بخش های مختلف به دنبال احقاق حقوق مردم عادی و رنج دیده ای هستند که مجبورند از هفت بانک عبور کنند تا حتی یک مبلغ را به دست آورند. وام ساده

در عین حال، طرح ایده اشتباه و مشکل ساز جایگزینی کالا و لوازم خانگی به جای وام نقدی، آن هم در شرایطی که کیفیت پایین برخی کالاها و قیمت بالای آنها مشخص است، چرخه دیگری از رانت را در میان مردم ایجاد می کند. تولیدکنندگان بی کیفیت تا بتوانند در بازار غیررقابتی، محصولات خود را به بخشی از جامعه تحمیل کنند. و البته شما بهتر از هرکس دیگری می دانید که هر زوجی که برای دریافت وام ثبت نامی اقدام می کنند، برای تامین نقدینگی لازم برای خرید یا رهن خانه یا سایر هزینه های شروع زندگی، بیشترین نیاز به مبلغ وام دارند که طبیعتا این مشکلات نخواهد بود. با دریافت لوازم خانگی حل شود.

در پایان یادآور می‌شویم اگر قرار است تغییری در وضعیت معیشتی مردم ایجاد شود، یکی از اولین قدم‌ها تغییر نگرش مسئولان است. اگر وزرا و مسئولینی چون شما حقوق توده های مردم را در اولویت قرار دهند و در این راه با بانک های متخلف و هدر دهندگان منابع عمومی به وظیفه خود عمل کنند، قطعاً در حل مشکلات مردم موفق خواهند بود. در این راه باید مراقب بود که الگوهای اشتباه دهه 90 تکرار نشود.

لذا ما در شورای اسلامی به دقت بر عملکرد شما و سایر مسئولین نظارت می کنیم و اگر در مسیر درست و قانونی حرکت کنید به شما و سایر همکارانتان کمک خواهیم کرد و اگر خدای ناکرده مسیر نادرستی صورت گیرد. حمایت از مردم به ویژه زوج های جوان را وظیفه قانونی خود می دانیم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *