آخرین مطالب

همکاران

میزان واردات خودرو تعیین شد

به گزارش بازار، بر اساس لایحه بودجه سال آینده دولت به مجلس، عوارض گمرکی کلیه ماشین آلات و تجهیزات (مطابق ماده (3) قانون جهش تولید دانش بنیان) قطعات ، مواد اولیه و واسطه های تولید به دو درصد (2%) کاهش می یابد. دادن

در اجرای قانون هوای پاک مصوب 25/4/1395، صادرکنندگان یا زیرمجموعه های آنها مجاز به رعایت شرط اطمینان از ارائه خدمات پس از فروش و بندهای (1) و (2) ماده (1) هستند. 4) و ماده (6)، 10 و (13) قانون سازمان صنعت خودرو (مصوب 1400) تا سقف دو میلیارد (2.000.000.000) یورو از منابع ارزی حاصل از صادرات آنها با پرداخت کلیه حقوق و عوارض قانونی واردات. ماشین های سواری نو .

علاوه بر سقف مذکور، استفاده از سایر منابع ارزی به تشخیص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای واردات خودرو طبق ترتیبات قانونی مجاز خواهد بود.

حقوق ورودی خودروهای مذکور صددرصد (100%) تعیین می‌شود و نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق و عوارض وارداتی معادل نرخ ارز بازار مرکز مبادلات طلا و ارز می‌باشد. منابع حاصل از ورودی های این بند در ردیف …. واریز می شود.

تخصیص سهمیه هر متقاضی توسط شورای اقتصاد تعیین و حداکثر ظرف یک ماه به اطلاع خواهد رسید. افراد مذکور مجازند ارز مذکور را به سایر واردکنندگان انتقال دهند و همچنین با رعایت مقررات بازار سرمایه از بازار سرمایه برای فروش خودرو در داخل کشور استفاده کنند.

واردات خودرو در چارچوب این بند و سقف مقرر منجر به رفع تکلیف ارزی صادرکنندگان می شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، آیین نامه اجرایی این بند را تهیه و برای تصویب به هیأت وزیران برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *