مگی اسمیت بازیگر مشهور مجموعه هری پاتر درگذشت

او کار خود را با تئاتر در آکسفورد آغاز کرد و در طول فعالیت خود دو جایزه اسکار را از آن خود کرد. او جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «زندگی بهاری خانم جین برودی» (1969) و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم کالیفرنیا سوئیت (1978) دریافت کرد.

او چهار نامزدی دیگر داشت و هشت جایزه بفتا دریافت کرد که او را به یکی از معدود بازیگرانی تبدیل کرد که تاج سه گانه بازیگری را دریافت کرده است. در سال 1990، اسمیت توسط ملکه الیزابت دوم به دلیل خدماتش در این نمایش مدال شد و در سال 2014 از ملکه انگلیس نشان BCO را دریافت کرد.

کریس لارکین و توبی استیونز، پسران این بازیگر در بیانیه ای اعلام کردند: با کمال تاسف باید درگذشت دیم مگی اسمیت را اعلام کنیم. او صبح امروز 27 سپتامبر در بیمارستان در آرامش درگذشت.

در فیلم‌های هری پاتر، خانم مگی نقش پروفسور مینروا مک گوناگال را بازی می‌کرد که به خاطر کلاه نوک تیز جادوگر و رفتار سخت‌گیرانه‌اش با جادوگران جوان در هاگوارتز مشهور بود.

اسمیت در 28 دسامبر 1934 در اسکس متولد شد و در دهه 1950 پس از کار به عنوان منشی صحنه وارد تئاتر شد و در نمایش هایی مانند سیندرلا و روکری ناک ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *