آخرین مطالب

همکاران

مهران مدیری پیش از طعنه ها سنگین ارژنگ امیر فضلی چه گفته بود؟

نصرالله رادش هفته گذشته در برنامه ستاره باز گفته بود که حداقل 40 درصد موفقیت «ساعت خوش» مدیون امیرفضلی خواننده و مرحوم داود اسدی است. امیر فضلی در پاسخ به او در صفحه اینستاگرامش نوشت: عزیزم صداقتت. ممنون، اما مهران مدیری می گوید همه کار من بود، شما هم بگویید کار خودش بود، اگر یک لحظه غمگین نشود، اگر از عظمتش کم نکند، ناراحت می شود.»

پس از انتشار کامنت امیرفضلی، فیلم کوتاهی از صحبت های مهران مدیری از روز دوشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه در فضای مجازی دست به دست می شود که نشان می دهد خود کارگردان بخش مهمی از موفقیت سریالش را مدیون خلاقیت و ایده های خوب است. از نویسندگان آثار او این ویدیو متعلق به سال ها پیش است، اما قدردانی از نویسندگان آثار او مهم است.

مهران مدیری درباره دلایل موفقیت «ساعت خوش» گفت: ارژنگ امیرفضلی، داوود اسدی و حتی سعید آقاخانی نویسندگان اصلی ما در آن زمان بودند و تفکرشان خیلی جلوتر از زمان خود بود. می توانم بگویم که هیچ کدام کار من نیستند.»

مهران مدیری در ویدئویی قدیمی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده است، به وضوح بخش عمده ای از موفقیت کار خود را به ایده های خلاقانه نویسندگانش مربوط می کند.

«مرد هزار چهره» یکی از موفق ترین همکاران مهران مدیری با پیمان قاسم خانی به عنوان سرپرست نویسندگان است.

وی همچنین درباره اهمیت حضور پیمان و مهراب قاسم خانی در پروژه های موفقی که تولید کرده است، توضیح داد: شب های برره، مرد هزار چهره، مرد دو هزار چهره، پاورچین و خلاصه همه آثاری که در آن دوره بسیار ماندگار بودند. خیلی مدیون پیمان و مهراب قاسم خانی هستیم.» شاید من فقط 30 درصد نقش داشته باشم. این حقیقتی است که هیچ کس بهتر از من نمی داند.»

وی در ادامه گفت: درست است که ما در مورد عقاید مختلفی صحبت می کردیم، اما منشأ این افکار اولیه و عجیب و همچنین تمام اصطلاحاتی که حفظ شده متعلق به پیمان و مهراب است، اگر نبود. شاید این مجموعه ها اینطوری شکل نمی گرفت من در دکوپاژ و بازیگری از بازیگران و ضبط و تولید خیلی موثر بودم، اما ایده اولیه ساختن یک شهر خیالی به نام بره یا جذابیت های دپارتمان مدیریت پاورچین و. همه عقاید پیمان و مهراب هستند و هیچکس نمی تواند آنها را انکار کند.»

کارگردانی درباره موفقیت «قهوه تلخ» نیز توضیح داد: «قهوه تلخ» تا حد زیادی مرهون متن های درجه یک خشایار الوند و امیرمهدی جوله است، این دو نفر بار 140 قسمت قهوه تلخ را به دوش کشیدند. دشوار است بتوانم برای 30-40 بازیگر داستان بگویم و متن بنویسم.

این کارگردان همچنین درباره اینکه چرا از یک نقطه به بعد همکاری با پیمان و مهراب قاسم خانی متوقف شد، گفت: یک جایی پیمان احساس می کرد که می خواهد برود فیلم بسازد و کار کند و تصمیمش برای من کاملا محترمانه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *