ماشین چینی صفر بخریم یا کره‌ای کارکرده؟

به گزارش بازار، در دوره قبلی واردات خودرو، خودروهای کره ای متعدد و پرطرفداری وارد بازار کشورمان شدند که همچنان در نسخه های کارکرده بازار رونق دارند. در حال حاضر قیمت این خودروهای کره ای کارکرده در محدوده برخی خودروهای چینی صفر کیلومتر قرار دارد و همین موضوع محل بحث است. مقایسه خودروهای چینی و کره ای پیشرفت ها

به همین دلیل امروز می خواهیم مقایسه ای را در قالب مقاله ببینیم چینی صفر یا کره ای کارکرده کدام یک بهترین گزینه برای خرید است؟ با ما همراه باشید تا ببینیم در نهایت خودروی چینی بهتر است یا کره ای.

مقایسه خودروهای چینی با خودروهای کره ای کارکرده از نظر ظاهری

خودروسازان چینی و کره ای در یکی دو دهه اخیر نشان داده اند که اهمیت زیادی برای طراحی محصولات خود قائل هستند. این خودروسازان همیشه از آخرین ترندها برای طراحی محصولات خود استفاده می کنند و اگر طراحی محصولات هم سن و سال با در نظر گرفتن آنها می توان به هر دو نمره تقریبا مساوی داد.

اما طبیعی است که وقتی صحبت از مقایسه یک ماشین چینی صفر کیلومتر با یک کره ای کارکرده می شود; ماشین چینی با توجه به سن کمش طراحی به روز تر has البته خودروهای کره ای تولید شده در چند سال پیش هنوز هم از نظر طراحی حرفی برای گفتن دارند و ظاهری مناسب ارائه می دهند.

از این رو باید بگوییم که آیا بهره گیری از روندهای امروزی آیا به ظاهر خودروی خود مانند چراغ های عقب متصل، نمایشگرهای بزرگ داخل کابین و … علاقه مند هستید؟ بهتر از کره ای یا صفر چینی استفاده شده است محصول چینی انتخاب کنید اما اگر خیلی مقید به مد نیستید و تناسب اندام برایتان مهمتر است، یک ماشین کره ای دست دوم می تواند از نظر ظاهری هم رضایت شما را جلب کند.

مقایسه خودرو از نظر شهرت و اعتبار برند

اگرچه شرکت های خودروسازی کره جنوبی قدمت زیادی ندارند، اما از این نظر کاملاً برتر از رقبای چینی خود هستند. این در حالی است که خودروهای کره ای چندین دهه است که در بازار حضور دارند بازار اکثر کشورهای توسعه یافته است حضور پررنگی دارند. اما خودروسازان چینی هنوز در ابتدای راه برای نفوذ به بازارهای مهم جهان هستند.

اگرچه شرایط خاص بازار ایران در سال های اخیر باعث شده تا خودروهای چینی حضور بسیار پررنگ تری نسبت به همتایان کره ای خود داشته باشند. اما برندهای کره ای همچنان از اعتبار بسیار بالاتری در بین خریداران ایرانی برخوردارند.

ماشین های کره ای

بنابراین اگر به شهرت برند خودرویی که رانندگی می کنید اهمیت می دهید. دوراهی چینی صفر یا کره ای کارکرده در نهایت برای شما یک ماشین کره ای دست دوم است.

مقایسه ماشین چینی با کره ای کارکرده از نظر فنی

خودروسازان چینی در سال های اخیر استفاده از موتورهای کم حجم مجهز به توربوشارژر این موتورها دارای مزایایی مانند راندمان بالا، مصرف سوخت خوب و تامین گشتاور در دورهای پایین هستند. اما از طرفی حساسیت آنها به کیفیت سوخت نسبتا بالاست و نیاز به مراقبت بالایی دارند.

مشخصات فنی خودروهای چینی

برعکس اکثریت ماشین های کره ای دست دوم موجود در بازار کشورمان از موتور تنفس طبیعی قدرت می گیرند. این نوع موتور ممکن است لذت رانندگی کمتری نسبت به انواع توربو ارائه دهد، اما از نظر استهلاک، حساسیت و سازگاری با بنزین موجود در کشورمان حرف اول را می زند.

مشخصات فنی خودروهای کره ای

بنابراین، اگر برای شتاب و لذت رانندگی ارزش قائل هستید و در عین حال حوصله حفظ موتورهای توربو را دارید. دوراهی کره ای یا صفر چینی استفاده شده برای شما به صفر چینی می رسد. اما اگر استهلاک کمتر و دوام فنی بیشتر در طول زمان را در نظر بگیرید، خودروی کره ای دست دوم انتخاب معقول تری برای شما خواهد بود.

مقایسه خودروهای دست دوم چینی و کره ای از نظر آپشن

ارائه گزینه های زیادی برای محدوده قیمتاین تاکتیکی بود که خودروسازان کره ای برای اولین بار برای مقابله با ژاپنی ها از آن استفاده کردند. با توجه به موفقیت این تاکتیک، بعدها چینی ها از آن علیه خود کره ای ها استفاده کردند.

به همین دلیل خودروسازان چینی الان معمولا کامل ترین گزینه های ممکن در مقایسه با رقبای هم قیمت. اگرچه خودروهای کره ای معمولا آپشن های کامل و جذابی دارند اما این آپشن ها را با قیمتی بالاتر از رقبای چینی عرضه می کنند.

آپشن ماشین چینی

بنابراین اگر به دنبال گزینه های بیشتر و به روزتری هستید، دیگر به دنبال آن نباشید چینی صفر یا کره ای کارکرده برای شما به صفر چینی می رسد. اما اگر دید متوسطی به آپشن ها دارید، خودروی کره ای دست دوم نیز می تواند شما را راضی کند.

مقایسه از نظر خدمات پس از فروش و هزینه های نگهداری

با توجه به اینکه اکثر خودروهای چینی در داخل کشور مونتاژ می شوند و خودروهای کره ای هم رده متعلق به دوره قبلی واردات خودرو هستند. از نظر خدمات پس از فروش گسترده برتری با چینی ها خواهد بود.

ماشین کره ای دست دوم

اما برخلاف موتور پرکاربردترین خودروهای کره ای، پیچیدگی فنی این موتور کمتر از موتورهای به روز چینی است و تعمیرکاران بیشتری می توانند تعمیرات آن را انجام دهند. از نظر فراوانی لوازم یدکی و قیمت این قطعات، شرایط تقریبا برابر است و نمی توانیم هیچ کدام را برتر بدانیم.

بنابراین چینی کره ای صفر یا کارکرده در این قسمت از مقایسه شرایط مساوی خواهد داشت.

حرف پایانی

همانطور که دیدیم ماشین های دست دوم چینی صفر یا کره ای هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و اینکه ماشین کره ای یا چینی بهتره این بستگی به نظر و سلیقه شما دارد.

اگر ماشین خود را برای مدت طولانی نگه ندارید و از سوار شدن به ماشین با آن اجتناب کنید طراحی و آپشن های به روز شما از گزینه بهتر لذت می برید صفر کیلومتر چینی select علاوه بر این در حال حاضر بسیاری از خودروهای چینی با شرایط اقساطی به فروش می رسند که می تواند برای بسیاری از خریداران مزیت محسوب شود.

اما اگر به دنبال ماشینی با اصالت و اعتبار بالاتر شما قرار است آن را برای مدت نسبتا طولانی داشته باشید، ماشین کره ای استفاده شده گزینه معقولی خواهد بود.

منبع: https://www.hamrah-mechanic.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *