لزوم تغییر سیاست ها در صنعت خودرو از سوی وزیر جدید صمت

به گزارش بازار، آرمان خالقی اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم مردم در صنعت خودرو که انتظار می رود مورد توجه ویژه وزیر جدید قرار گیرد تکلیف قانونی دولت برای واردات خودرو است.

وی افزود: همچنین دولت جدید باید با تعیین چارچوب حمایت از صنعت خودرو مشخص کند حمایت های موجود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. آیا این حمایت ها بدون قید و شرط خواهد بود یا مشروط به ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی و به روز رسانی قرارداد خودروسازان با قطعه سازان و زنجیره ارزش؟

یکی از اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امروز وضعیت صنعت خودرو به گونه ای است که نارضایتی عمومی در جامعه شکل گرفته و مصرف کنندگان، خودروسازان و قطعه سازان همگی از این وضعیت ناراضی هستند. شرایط موجود خالقی تاکید کرد: دولت چهاردهم باید با اتخاذ سیاست های جدید زمینه جمع آوری بازار سیاه خودرو و چرخه تامین نیاز مردم به خودروهای داخلی و وارداتی را فراهم کند.

وی سپردن مدیریت صنعت خودرو به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات مهم وزیر صمت عنوان کرد و تصریح کرد: افزایش بهره وری، مشارکت و ورود فناوری های روز به صنعت خودرو مستلزم خروج دولت از صنعت خودرو است. واگذاری مدیریت صنعت خودرو به بخش خصوصی. .

یکی از اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: گرانی خودرو و عدم بهره وری صنعت خودرو بیانگر آن است که ادامه سیاست های فعلی تنها باعث تضعیف خودروسازی کشور می شود.

خالقی در پایان تاکید کرد: نوع مدیریت دولتی حاکم بر خودروسازی کشور و عدم پاسخگویی به مطالبات سهامداران، نه تنها صنعت خودرو را به سرمنزل مقصود می رساند، بلکه وضعیت را از آنچه هست بدتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *