قیمت گوشت دولتی ۲۸۵ هزار تومان

رصد بازار کالاهای اساسی نشان می دهد هر بسته گوشت تازه گوساله با قیمت دولتی 285 هزار تومان و هر بسته یک کیلوگرمی گوشت منجمد گوساله بین 305 تا 315 هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت متفاوت در حالی که پیش بینی می شود گوشت گرم قیمت بیشتری داشته باشد، موضوع را خبرنگار مهر پیگیری کرد.

جواد آزاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروری کشور در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این موضوع به منبع ارز این دو گوشت قرمز تازه و منجمد برمی گردد. عرضه گوشت گرم گوساله سالن اول 28 هزار و 500 تومان و ارز در نظر گرفته شده برای گوشت منجمد سالن دوم حدود 42 هزار تومان است.

وی افزود: در حالی که شش ماه است درخواست واردات دام داده شده است، هنوز ارز تخصیص داده نشده است.

این فعال صنفی تصریح کرد: در حال رایزنی برای جلوگیری از خروج این محصولات از فروشگاه ها و فروش با قیمت بالاتر در برخی فروشگاه های اینترنتی هستیم.

آمار واردات گوشت قرمز

آزاد با اشاره به آمار واردات گوشت در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری و در 3 ماهه نخست امسال 51 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده است و تغییری در قیمت این محصول در بازارهای جهانی ایجاد نشده است. بازار داخلی از سوی دیگر در این ماه قیمت دام زنده کاهش یافته است زیرا عرضه برای فروش دام به دلیل کمبود نقدینگی و منابع مالی برای تامین علوفه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بازار اشباع شده است، گفت: با کاهش دام های مولد و عرضه آنها به دلیل کمبود نقدینگی، بازار در آینده ای نه چندان دور با چالش و افزایش مجدد قیمت مواجه خواهد شد.

نرخ دام سبک و سنگین

آزاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین قیمت گوساله نر زنده کیلویی 170 هزار تومان است و هر کیلوگرم گوشت آن باید 370 هزار تومان باشد در حالی که این قیمت در بازار بین 420 تا 450 هزار تومان است. است

وی افزود: گوسفند نر زنده کیلویی 270 هزار تومان قیمت دارد و گوشت آن باید بین 500 تا 600 تومان باشد اما 880 تا 900 تومان به فروش می رسد. سوال اینجاست که چرا با وجود واردات گوشت قیمت ها تغییر نکرده است؟

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت اصلاح دام همزمان کشور که زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در پایان گفت: اگر همین ارز برای واردات و تکمیل زیرساخت ها هزینه شود، ظرفیت تولید در دام سبک و سنگین به 870 تا 900 هزار تن و حتی به میلیون تن می رسد. / مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *