فعالیت موزه‌ها در این روزها چگونه است؟

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که تمامی برنامه های هفته میراث فرهنگی را لغو کرده است، اکنون در بیانیه ای ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه در سانحه بالگرد، اعلام کرد: با تسلیت خطاب به رئیس جمهور فقید مردمی و خدمتگزار، گامی محکم، مصمم و با ایمان در مسیر پیشرفت ایران برخواهد داشت برای این منظور موزه ها، پایگاه های میراث ملی و جهانی، اماکن تاریخی و اماکن فرهنگی تاریخی در روزهای آینده فعال خواهند بود. و همراه با ملت داغدار و نجیب ایران در شهادت خادمان عزادار خواهند بود.

معاون میراث فرهنگی همچنین با یادآوری تعلیق ویژه برنامه های هفته میراث فرهنگی در تمامی موزه ها، اماکن میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش خود، تاکید کرد: به مناسبت گرامیداشت یاد، نام و خدمات شهدای گرانقدر یاد شده در چارچوب بیانات دولت و مسئولان استانی مشارکت و حضور موثر خواهند داشت “نهضت خدمت رسانی ادامه دارد.”

در پی شهادت رئیس جمهور و یارانش، رهبر معظم انقلاب اسلامی 5 روز عزای عمومی اعلام کردند و بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیاری از برنامه های فرهنگی لغو شد. سران نظامی در نشست فوق العاده ای که به میزبانی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، بر تداوم خدمت به دولت مردمی و همکاری سران نظامی تاکید کردند.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور که برای افتتاح سد مرزی قیز قلاسی به آذربایجان شرقی سفر کرده بود بر اثر سانحه تصادف برای بالگرد حامل وی و همراهانش به شهادت رسید.

آیت الله آل هاشم، امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله مسافران بالگرد حامل رئیس جمهور بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *