آخرین مطالب

همکاران

شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند/ ویدئو

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان – مدرس اخلاق و مفسر قرآن کریم – در سلسله سخنرانی های ماه مبارک رمضان در مسجد امیر تهران با ذکر خاطره ای از اهمیت رفتار یک شیعه با دیگران گفت: : در تهران قدیم در میدان شهرداری وجود داشت. توپخانه بود، این شهرداری باید 20 تا 30 خانه در یک منطقه بخرد تا آنها را خراب کند و خیابان بسازد.

وی ادامه داد: شهرداری شروع به تخریب منازل کرد و یک خانه باقی ماند که حدود 200 متر فاصله داشت و مالک آن شهرداری نرفت.

این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: منزل مرحوم رشید از خردمندان و خردمندان زمان خود بود، ایشان سند خانه را گرفتند و به شهرداری رفتند. مهندس که پشت میز بود گفت چرا سند خانه ات را تا حالا نیاوردی؟ گفت این قیمتی که برای خانه من گفتی قیمت مناسبی نیست.

انصاریان یادآور شد: مهندس شهرداری پاسخ داد چه قیمتی برآورد کردند؟ گفت 14000 تومان دادی. مهندس دوباره گفت قیمت خانه شما چند است؟ گفت چند تا کارشناس ماهر آورده ام، خانه را بها دادند و گفتند خانه شما 7 هزار تومان بیشتر نمی ارزد، اما می خواهید 7 هزار تومان بیشتر از جیب این ملت، بیت المال و بیت المال به من بدهید. این حرام است .

وی افزود: مهندس شهرداری ناگهان از پشت میز بلند شد و گفت شما ابتدا من را شیعه کنید سپس سند منزلتان را به من بدهید تا سند را به نام شهرداری منتقل کنم.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: مرحوم رشید پرسیدند چرا شما را تشیع کنم؟ مگه شیعه نیستی؟ مهندس شهرداری پاسخ داد نه، من یهودی هستم، اگر دینی که شما دارید ظلم است، من باید یهودی بمانم، باید تابع دینی باشم که از همه لحاظ حق را رعایت کند، سپس این مهندس یهودی شیعه شد. و 7 هزار تومان برای خانه مرحوم رشید پرداخت و آن مرحوم رفت.

انصاریان در پایان توصیه کرد: با عمل خود و شیعه واقعی بودن مردم را به دین خدا دعوت کنید، شیعه نباشید که مردم شما را از دین دور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *