آخرین مطالب

همکاران

شوک به خریداران سکه امروز 21 مهرماه| قیمت سکه ۶۰۰ هزار تومان ارزان شد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (شنبه) در بازار طلای تهران 49 میلیون و 50 هزار تومان فروخته شد که نسبت به روز کاری گذشته 600 هزار تومان کاهش داشت.

هر قطعه سکه طرح قدیم امروز با 450 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته 43 میلیون و 400 هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه امروز با 150 هزار تومان کاهش به 26 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

ربع سکه امروز با 150 هزار تومان کاهش نسبت به پنجشنبه 17 میلیون و 550 هزار تومان و سکه یک گرمی بدون تغییر 8 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز در بازار تهران با 37 هزار تومان کاهش نسبت به روز پنجشنبه به 4 میلیون و 56 هزار و 100 تومان رسید.

بر اساس این گزارش، امروز قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 13 دلار افزایش به 2657 دلار رسید.

قیمت طلا و ارز کاهش یافت

نگاهی به قیمت طلا، ارز و سکه در بازار طی روز جاری نشان می دهد که قیمت ها نسبت به آخرین معاملات روز پنجشنبه کاهش یافته و احتمال تداوم این روند وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، همزمان با آغاز معاملات رسمی در بازار طلا، ارز و سکه شاهد کاهش قیمت ها نسبت به معاملات آخرین روز هفته هستیم. قیمت سکه در روز پنجشنبه 49 میلیون و 750 هزار تومان را ثبت کرده بود اما امروز در بازار کاهش یافته و به کانال 48 میلیون بازگشته است. هر گرم طلای 18 عیار نیز 4 میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت دلار که روز پنجشنبه وارد کانال 63 هزار تومان شده بود به کانال 62 هزار تومان بازگشته و در میانه این کانال معامله می شود.

کاهش قیمت ارز در بازار باعث شده تا با وجود افزایش قیمت جهانی طلا، قیمت طلا و سکه نسبت به روز پنجشنبه کاهش یابد.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و سکه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درباره وضعیت امروز بازار اظهار داشت: با وجود رشد 43 دلاری طلای جهانی امروز، شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم. که ناشی از کاهش قیمت ارز و کاهش التهاب در بازار است. .

وی می گوید: کاهش التهاب در بازار حباب سکه را نیز کاهش داده و تخلیه کرده است. حباب سکه روز پنجشنبه به 9 میلیون و 500 هزار تومان رسید اما امروز با کاهش 500 هزار تومانی به 9 میلیون تومان رسید.

این فعال بازار طلا و سکه وضعیت قیمت ها در روزهای آینده را پیش بینی کرد که با کاهش تدریجی قیمت ارز، قیمت ها در روزهای آینده کاهش بیشتری خواهد داشت.

به گزارش کشت آرای، همزمان با کاهش حباب قیمت سکه و کاهش التهاب در بازار، معاملات نیز روان شده است.

فعالان بازار معتقدند: با بازگشت آرامش و کاهش تنش در منطقه، قیمت ارز نیز به کانال های قبلی بازخواهد گشت. افزایش قیمت دلار در این روزها دلیل اقتصادی ندارد و تنها به دلیل اخبار سیاسی و درگیری های منطقه ای است.

کارشناسان اقتصادی بارها به مردم هشدار داده اند که از خرید و فروش در روزهای پر نوسان خودداری کنند و فریب تجار و دلالان را نخورند. زیرا این ماهیت بازار است که در زمان تنش های سیاسی و درگیری های منطقه ای دچار نوسان می شود، اما مردم عادی نباید فریب سوداگرانی را بخورند که سعی می کنند از فضای گل الود برای خود ماهی بگیرند.

نکته مهمی که اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار ارز به آن اذعان دارند این است که به محض انتشار اخبار جنگ و سیاسی مانند سال های گذشته دیگر شاهد تشدید نوسانات ارزی در بازار نیستم.

بلکه با وجود قرار گرفتن در اوج تنش های سیاسی، همچنان شاهد مدیریت نوسانات در بازار ارز هستیم. طی روزهای اخیر و همزمان با تشدید تنش های سیاسی در منطقه، حداکثر نوسان ارز 5 درصد اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *