شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش بازار، مهدی ابراهیمی معاون برنامه ریزی سازمان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: شماره گذاری کلیه خودروها اعم از وارداتی و تولید داخل برای اولین بار در کشور مشمول پرداخت است. عوارض طبق قانون ساماندهی وسایل نقلیه.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به قانون تشکیلات و توجه این قانون به موضوع زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف سوخت، صدور گواهی اسقاط خودروهای فرسوده برای تسریع در اسقاط خودروهای فرسوده در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: در مقطع حساس کنونی در خصوص شماره گذاری خودروهای وارداتی با رویکرد خودروهای تجاری و سنگین، آیین نامه ای در آخرین روز کاری سال گذشته ابلاغ شد که از 14 اردیبهشت ماه اجرایی می شود. با توجه به افزایش مالیات این محصولات فشار زیادی بر ثبت شاسی بلندهای وارداتی در کشور داشتیم و میزان گواهی اسقاط برای شماره گذاری نیز کم بود.

پرداخت ریالی عوارض واردات و گواهی اسقاط خودرو
ابراهیمی تصریح کرد: نیاز کشور به شماره گذاری بسیار بیشتر از ظرفیت فعلی بود. به دلیل نبود گواهی اسقاط فضای نامناسبی ایجاد شد و قیمت های غیررسمی در این منطقه افزایش زیادی پیدا کرد.

معاون برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده تصریح کرد: با توجه به عدم تایید صلاحیت، فروش پایین و رشد قیمت ها خارج از ضوابط، این مصوبه توسط معاونت نوسازی به عوارض ریالی تبدیل شد. طبق تبصره سه آیین نامه نظام صنعت خودرو.

به گفته وی، تا زمانی که گواهی کافی تولید نشود، رویکرد ما واقعی خواهد بود و تا زمانی که این گواهی ارائه نشود، به اصل اولیه خود باز خواهیم گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *