شرکت خودروسازی لوسید کاهش نیرو داد| افت تقاضا خودروهای الکتریکی در دنیا

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی لوسید در ایالات متحده 6 درصد از نیروی کار خود را کاهش داد که این کاهش معادل اخراج 400 کارمند است. Lucid جدیدترین سازنده خودروهای الکتریکی است که نیروی کار خود را به دلیل کاهش تقاضای جهانی برای وسایل نقلیه الکتریکی و خودروسازان برای جلوگیری از تلفات کارگران اخراج می کند.
خودروسازان با توجه به رشد تورم و افزایش نرخ سود بانکی برای کنترل هزینه ها برنامه دارند، مشتریان حاضر به خرید خودروهای برقی گران قیمت نیستند و طرح جایگزینی خودروهای هیبریدی را دنبال می کنند.

پیتر راولینسون، مدیر عامل شرکت لوسید، در مورد اخراج کارکنان به کارکنان گفته است. کاهش پرسنل بر عملکرد این شرکت در سطوح مدیریت ارشد، مدیران میانی و خطوط تولید تاثیر منفی خواهد داشت، اما این شرایط باعث افت تولید و یا کاهش ساعات کاری نخواهد شد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، شرکت خودروسازی لوسید 6 هزار و 500 کارگر از این اخراج در سراسر جهان داشته است. این

لازم به ذکر است که بر خلاف سایر خودروسازان، سهام لوسید نیز با این کاهش قدرت یک درصد افزایش یافته است. شرکت خودروسازی لوسید پیش بینی می کند با این کاهش توان 21 تا 25 میلیون دلار در هزینه های تولید صرفه جویی کند که به گفته مدیران این شرکت تا پایان سال جاری صرفه جویی خواهد شد.

ماه گذشته، Lucid میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای تولید خودروهای الکتریکی در زنجیره تامین باتری را اعلام کرد. پس از این اطلاعیه، صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی به عنوان سهامدار اصلی این شرکت، منابع مالی مورد نیاز را تامین و توسعه کارخانه های تولیدی این شرکت را در کشور مذکور افزایش داد.

تا سال 2026، Lucid با حمایت مالی عربستان سعودی، خودروهای برقی مقرون به صرفه اما مجلل تولید خواهد کرد. لوسید تا پایان سال جاری از محصول جدید SUV خود رونمایی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *