زیباترین‌های جهان به لحاظ معماری چه شهرهایی هستند؟

بر اساس این رتبه بندی که توسط مشاور آنلاین وام مسکن انگلستان تهیه شده است، بسیاری از پایتخت های اروپایی در بین 10 شهر برتر از نظر جذاب ترین ساختمان های جهان قرار دارند. با این حال، شهر پاریس، که اغلب به دلیل زیبایی و معماری خود شناخته می شود، به طور قابل توجهی در لیست غایب است و در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

پیش از این در رتبه بندی انجام شده توسط «واحد اطلاعات اقتصاد» بر اساس پنج عامل مهم شامل بهداشت، فرهنگ و محیط زیست، ثبات، زیرساخت ها و آموزش، شهرهای اروپایی جایگاه خوبی را کسب کرده بودند.

در ادامه شهرهایی که به داشتن جذاب ترین بناهای جهان و از نظر شاخص زیبایی در معماری شهرت دارند آورده شده است.

کدام شهر عنوان زیباترین شهر جهان را دارد؟

ونیز با کانال های پیچ در پیچ و معماری التقاطی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. بر اساس این مطالعه، بیش از 83 درصد از ساختمان‌های آن با نسبت طلایی مطابقت دارند و آن را به شهری با هماهنگ‌ترین ساختارهای بصری تبدیل می‌کنند.

بنابراین جای تعجب نیست که این شهر ایتالیایی تا این حد در بین گردشگران محبوب است: 5.7 میلیون گردشگر تنها در سال 2023 از ونیز دیدن کردند.

اما این موج گردشگری فشار زیادی را به این شهر بندری تاریخی وارد کرده است. در پاسخ، مقامات شهر ونیز امسال تصمیم گرفتند برای محدود کردن ورود مسافران، مالیات توریستی وضع کنند و برای مدیریت موثرتر جمعیت، اخیرا سقف 25 نفر در هر تور را اعلام کردند.

2

از قضا دومین شهر زیبای جهان نیز در ایتالیا قرار دارد و رم با نسبت طلایی 82 درصد بالاترین رتبه را در بین پایتخت های اروپایی دارد.

3

پس از آن، بارسلونا اسپانیا تنها با کسری درصد عقب‌تر در جایگاه سوم قرار دارد.

سپس پراگ در جمهوری چک وجود دارد، جایی که کلیسای جامع سنت ویتوس به سبک گوتیک در تضاد کامل با خانه رقص فوق مدرن قرار دارد.

4

در جایگاه پنجم نیویورک در ایالات متحده آمریکا قرار دارد که تنها شهر غیر اروپایی است که توانسته به جمع 10 شهر برتر جهان راه یابد.

5

زیباترین شهر فرانسه کدام است؟

اگرچه پاریس خانه سازه های نمادینی مانند برج ایفل و کلیسای جامع نوتردام است، اما در بین 10 شهر برتر نیست و در رتبه دوازدهم قرار دارد.

در واقع پاریس مغلوب شهر بوردو است که با امتیاز زیبایی 75.3 درصد در جایگاه نهم قرار دارد. این شهر واقع در جنوب غربی فرانسه که بیشتر به خاطر تاکستان های اطرافش شهرت دارد، مملو از معماری چشم نوازی است، مانند موزه «شهر شراب» که شکل ارگانیک آن یادآور درختان انگور درهم و لیوان های دوار شراب است.

6

در میان بسیاری از شگفتی‌های مدرن، این شهر 2000 ساله دارای زیبایی‌های کلاسیکی مانند ساختمان ستون‌دار Grand Theatre de Bordeaux و مربع متقارن ساختمان بورس است.

7

در بین 10 شهر زیبای جهان از نظر معماری، آتن یونان در رتبه ششم قرار دارد. بوداپست، مجارستان در رتبه هفتم؛ وین اتریش در رده هشتم و میلان ایتالیا در رده دهم قرار گرفتند.

8

زیباترین شهر بریتانیا کدام است؟

هیچ یک از شهرهای بریتانیا در بین 20 شهر برتر جهان قرار ندارند، اما در عوض در رتبه بندی جداگانه برای شهرهای این کشور، شهر چستر با امتیاز زیبایی 83.7 درصد به عنوان زیباترین شهر انگلستان معرفی شد.

این شهر که در شمال غربی انگلستان قرار دارد، زمانی به عنوان یک قلعه رومی در سال 79 پس از میلاد تأسیس شد و هنوز هم توسط دیوارهای رومی احاطه شده است و بازدیدکنندگان می توانند در اطراف آن قدم بزنند. منطقه بازار مرکزی آن در طاق‌های سرپوشیده و ساختمان‌های نیمه‌چوبی به‌سبک تودور قرار دارد.

9

لندن در رده دوم قرار دارد و بلفاست، لیورپول و دورهام پس از آن قرار دارند.

به غیر از پاریس، سایر شهرهای اروپایی و بین المللی که در لیست 20 شهر زیبای جهان قرار دارند عبارتند از:

استکهلم در سوئد، فلورانس در ایتالیا، تل آویو در اسرائیل، کپنهاگ در دانمارک، مراکش، پایتخت مراکش، شیکاگو در ایالات متحده، آمستردام در هلند، برلین در آلمان و استانبول در ترکیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *