رکورد باورنکردنی قیمت سکه و طلا

رئیس اتحادیه طلای تهران افزایش قیمت سکه و طلا را کذب دانست و گفت: حباب سکه روز به روز رکوردهای جدیدی را می شکند به طوری که امروز حباب سکه از مرز 14 میلیون تومان عبور کرد.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: از حدود یک ماه قبل قیمت جهانی اونس آغاز شد. افزایش یافت و به حدود 220 دلار رسید. بر این اساس با افزایش اونس جهانی شاهد رشد قیمت در بازارهای داخلی بودیم.

وی افزود: طی یک ماه گذشته به تدریج افزایش قیمت داشتیم اما از اواسط هفته گذشته بر شدت افزایش قیمت ها افزوده شد. بخشی از این رشد قیمت مربوط به افزایش تدریجی اونس جهانی، بخشی به نوسانات بازار ارز داخلی و بخشی نیز متاثر از تنش ها و اخبار سیاسی و اقتصادی در منطقه غرب آسیا بوده است.

بذرافشان با بیان اینکه بازار طلا نسبت به سایر بازارها بیشتر تحت تاثیر این اخبار قرار گرفته است، ادامه داد: مهم این است که فقط قیمت ها بالا رفته و بازار ملتهب و هیجانی نیست و شاهد تشدید قیمت نبودیم. تقاضا در واقع بازار روال عادی خود را طی می کند و مردم توجه چندانی به این افزایش قیمت ها ندارند.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت فعلی کاذب و دور از انتظار نسبت به بازارهای جهانی بود. بر همین اساس شاهد هستیم که حباب سکه روز به روز در حال شکستن رکوردهای جدیدی است. حباب سکه امروز به 14 میلیون تومان رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: حباب سکه در سال 1400 حدود 300 هزار تومان بود و متاسفانه امروز از مرز 14 میلیون تومان عبور کرده است.

وی افزود: با توجه به افزایش بی سابقه حباب سکه، بانک مرکزی باید ورود کند و عرضه سکه را در بازارهای داخلی افزایش دهد. البته در حال حاضر سکه در صرافی فروخته می شود اما چندان مفید نبوده است زیرا فروش در آنجا به صورت حراجی است و سکه با بالاترین قیمت فروخته می شود که فاصله چندانی با بازار آزاد ندارد.

لازم به ذکر است امروز در بازار آزاد قیمت سکه امامی طرح جدید 56 میلیون تومان، سکه طرح قدیم 49 میلیون تومان، نیم سکه 29 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه 19 میلیون و 400 هزار تومان است. تومان و سکه یک گرمی 8 میلیون و 900 هزار تومان است. خورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *