رونق اجاره طلا به طلافروشی ها | واریز ماهانه سود به حساب صاحبان طلا

خرید طلا جذابیت خود را در ادوار مختلف حفظ کرده است. حالا تصور کنید از همان طلایی که خریده اید می توانید سود نقدی ماهانه دریافت کنید! در اقدامی جدید برخی از طلافروشی ها طلاهای مردم را اجاره می دهند و با توجه به وزن طلا ماهانه سود به حساب آنها واریز می کنند. در این گزارش به بررسی ابعاد مختلف این موضوع می پردازیم.

انتشار اخبار: قیمت طلا در هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. قیمت هر گرم طلای 18 عیار از 4 میلیون تومان گذشت و همچنان به افزایش قیمت روز خود ادامه می دهد. از سوی دیگر قیمت جهانی طلا به دلیل درگیری های سیاسی در منطقه روند صعودی خود را حفظ کرده است. از سوی دیگر در خصوص قیمت سکه نیز با وضعیت شگفت انگیزی مواجه هستیم و شاهد هستیم که قیمت سکه امامی به دلیل حفظ روند صعودی هفته های اخیر نزدیک به 50 میلیون تومان است. بنابراین طلا و سکه هم جذاب و هم خطرناک هستند و هم گزینه جذابی برای سرمایه گذاری هستند و هم می توانند ریسکی به نظر برسند.

اما با پدیده جدیدی در بازار مواجه هستیم. شاید پیش از این شنیده باشید که عده ای برای مراسمی مانند عروسی با عقد قرارداد از طلافروشی ها طلا و جواهرات اجاره می کردند. اما در اتفاقی جدید شاهد این هستیم که طلافروشان طلا را از صاحبان آن اجاره می کنند و به آنها سود ماهانه می پردازند! این یک پدیده جدید و جالب است و ما نمی دانیم که معامله چقدر امن است. اما در خصوص جزئیات آن خبرنگار پایگاه خبری ششن نیوز در این گزارش به بررسی آن می پردازد.

اجاره طلا به طلافروشی ها

بله درست شنیدید! صاحبان طلا می توانند از سرمایه خود سود کسب کنند و هر ماه مبلغ مشخصی به حساب آنها واریز می شود. این طلافروشی ها مدعی هستند که تمامی مراحل کار قانونی و ثبتی خواهد بود و نحوه گرفتن طلا از شما و واریز سود به حساب شما کاملا واضح و روشن است.

این طلافروشی ها با عقد قرارداد محضری طلا را از شما اجاره می کنند و سلامت طلا را تضمین می کنند. ضمانت طلا از طریق ارائه چک و سند ملکی تهران انجام می شود و قراردادها معمولاً طلای حداقل 10 گرمی به بالا می باشد. این طلافروشی ها پس از اخذ قرارداد، طلاهای شما را در گالری نگه می دارند و با قراردادی 12 ماهه به ازای هر 10 گرم و 12 ماه، 600 هزار تومان سود 1.5 تا 2 درصدی ماهانه پرداخت می کنند. از طرفی در پایان قرارداد اصل طلایی که سپرده گذاری کرده اید را دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر 10 گرم طلا قرار دهید، در پایان قرارداد، 10 گرم طلای آب شده دریافت خواهید کرد.

چه زمانی خرید طلا توصیه می شود؟

معمولا در شرایطی که قیمت ها به طور ناگهانی افزایش می یابد، خرید و فروش طلا و سکه توصیه نمی شود. خریداران باید منتظر بمانند تا وضعیت به ثبات برسد و سپس اقدام به خرید و فروش طلا و سکه کنند. در چهار هفته گذشته قیمت جهانی هر اونس طلا به 2680 دلار رسید که رقمی بی سابقه است. عواملی مانند مشکلات اقتصادی در آمریکا و کاهش نرخ سود بانکی از یک سو و مسائل مربوط به خاورمیانه از سوی دیگر باعث این افزایش قیمت شده است.

نتیجه گیری

فروش اقساطی و کسب درآمد نجومی

تبلیغات

فروش اقساطی و کسب درآمد نجومی

مشاهده کنید

آنها

اکثر مردم هنگام خرید طلا به فکر سود بردن از سرمایه گذاری خود هستند. یعنی اغلب ترجیح می دهند پول نقد خود را به طلا یا سکه تبدیل کنند تا به مرور زمان و با توجه به افزایش تورم در اقتصاد ضرر نکنند. بنابراین دیدگاه سرمایه همواره با طلا همراه بوده است. اما اینکه بتوانید به طور مستمر از سرمایه خود سود مشخصی کسب کنید، یک گزینه جذاب جدید است که البته باید در زمان عقد قرارداد به تمام جوانب آن توجه کرد. باید دقت داشته باشید که آن طلافروشی زیر نظر اتحادیه و با کسب جواز کسب فعالیت می کند یا خیر و تمام مراحل کار آن به صورت قانونی انجام می شود یا خیر. در ادامه باید به این موضوع نیز پرداخته شود که آیا چنین مواردی مورد تایید اتحادیه طلا و جواهر است یا مغایر با ضوابط معاملات بازار است؟ بنابراین باید جوانب مختلف بررسی شود تا در هر دو طرف معامله مشکلی نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *