آخرین مطالب

همکاران

رقص سحردولت‌شاهی در سریال داریوش چه مجازاتی دارد؟

یک وکیل دادگستری و وکیل جرایم مالی و رایانه ای درباره تشکیل پرونده برای این بازیگر زن در رابطه با این سکانس گفت: اگر این تصاویر را از مصادیق رفتار خلاف اخلاق و اخلاق عمومی بدانیم و اقدام خانم دولتشاهی را همکاری و مشارکت بدانیم. در ساخت یک فیلم، هم او و هم عوامل شرکت کننده طبق ماده 640 ق.م.ا تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

جهانگیر شاهواری در گفت و گو با فوریت نیوز افزود: اگر عمل او را صرفاً تظاهر به ارتکاب فعل حرام در ملاء عام بدانیم یا عمل وی منطبق بر رفتار مجرمانه نبوده ولی عفت عمومی را جریحه دار کرده باشد مشمول ماده 638 می شود. تعزیرات از کتاب پنجم حلال شرع».

اعتراض داریوش اقبالی به استفاده از آهنگش در سریال + فیلم

وی بیان کرد: اکنون اینکه ملاک و مبنای تشخیص عفاف و اخلاق عمومی چیست، محل بحث جدی است. در مجرمانه بودن یا نبودن این رفتار، تعریف و درک ما از عبارات عفاف، عامه، فعل حرام و چشم باز بسیار تعیین کننده است.

شاهواری بیان کرد: البته با شرایطی مواجه هستیم که عفت عمومی عملا در جامعه ما بازتعریف شده است و اگر معیار عموم باشد نمی توان رفتار مجرمانه را نسبت داد.

جهانگیر شاهواری تصریح کرد: شرط جریحه دار شدن عفت عمومی در واقع مانند این است که قانونگذار وجدان عمومی را به مشارکت در قضاوت دعوت کرده است و قضاوت وجدان عمومی در جامعه در پاسخ به این رفتار می تواند تعیین کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *